;
coinex

آی فون 7 اپل با تکنولوژی شارژ بی سیم متفاوت

 آی فون 7 اپل اکر با تکنولوژی شارژ بی سیم همراه باشد، شارژ از را دور را با آن ارائه می دهد.

آی فون 7 اپل اکر با تکنولوژی شارژ بی سیم همراه باشد، شارژ از را دور را با آن ارائه می دهد.

شایعاتی در مورد آی فون 7 اپل در سال جاری میلادی به گوش می رسد که مبنی بر آنها آیفون 7 از قابلیت شارژ بی سیم برخوردار خواهد بود. اما ما احتمالا باید بدانیم که اپل ممکن است سعی داشته باشد که این قابلیت را کمی متفاوت ارائه دهد. اپل اغلب در ارائه قابلیت های این چنینی دیر عمل می کند، اما این شرکت همواره در تلاش است تا کاری انجام دهد که رقبا انجام نداده اند. اپل به خوبی پرداخت NFC را ارائه داد، اما سعی کرد با احراز هویت اثر انگشت و اضافه کردن آن به اپل واچ، کار متفاوتی انجام دهد.

گزارشی جدید در مورد شارژ بی سیم آی فون 7 اپل ، ادعا می کند که اپل در حال همکاری با شرکای خود در آسیا به منظور توسعه یک تکنولوژی جدید شارژ بی سیم است که دستگاه را از فاصله ای دورتر از آنچه ممکن است، شارژ می کند. به طور معمول با شارژ بی سیم، دستگاه باید به منظور شارژ شدن القائی، بر روی جایگاه شارژ قرار گیرد. در این گزارش اشاره نمی شود که چگونه این کار از راه دور انجام می شود و یا تا چه فاصله ای شارژ شدن امکان پذیر خواهد بود و همچنین  هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است که این فن آوری در آی فون 7 اپل وجود داشته باشد.

اگر چه این گزارش  به چگونگی کار این فن آوری، اشاره نمی کند اما اپل در اواخر سال 2010 پتنتی داشت که از رزونانس مغناطیسی میدان نزدیک (NFMR) استفاده می کرد و قادر به شارژ دستگاه از فاصله 3 فوت (1 متر) بود. این نوع تکنولوژی قطعا با گزارش مبنی بر شارژ بی سیم آی فون 7 اپل از را دور، سازگار است.

یکی دیگر از پتنت های اپل، طرح یک روش برای ساخت و پوشش گوشی آلومینیومی است که این امکان را می دهد که امواج رادیویی را از خود عبور دهد، تکنیکی که مشکل تداخل فلز با سیگنال های انتقال یافته را به حداقل برساند.

اپل قبلا نیز علاقه خود را در فن آوری های شارژ که هنوز هم نیاز به وصل شدن به یک پریز داشتند نشان داده است، زیرا چنین روش هایی کمی کار را راحت می کند.

سازندگان نیمه هادی شرکت Broadcom Corp و شرکت Qualcomm Inc کسانی هستند که فن آوری استانداردهای لازم برای شارژ بی سیم را توسعه داده اند.

Broadcom  تراشه ای را ارائه می دهد که سه استاندارد بی سیم عمده را پشتیبانی می کند، در حالی که Qualcomm از دو تا از این فن آوری ها پشتیبانی می کند و سال گذشته اعلام کرد که روشی برای کوتاه کردن مشکل تداخل فلزی در شارژ با اتصال آنتن انرژی برای پوشش گوشی، توسعه داده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر