;
coinex

علت سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل مشخص شد

علت سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل مشخص شد

علت سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل مشخص شد.

گوگل مدتهاست که در حال کار بر روی پهبادهایی است که انرژی خود را از خورشید دریافت می کنند و بدین وسیله اینترنت را برای کاربران در آسمان فراهم می کنند.

در سال ۲۰۱۵ انجمن ملی ایمنی حمل و نقل (NTSB) نشان داد که یکی از هواپیماهای خورشیدی گوگل که برای ارائه ی اینترنت رایگان در آسمان طراحی شده بود؛ مدت زمان اندکی پس از بلند شدن در نیو مکزیکو سقوط کرد. با اینکه در آن زمان جزئیات بیشتری راجع به این موضوع به اشتراک گذاشته نشد، اما هم اکنون NTSB علت وقوع حادثه را به طور دقیق توضیح داده است. با توجه به گزارشی که امروز منتشر شد بیان شده است که تغییر ناگهانی در سرعت هواپیمای بدون سرنشین Solara 50 منجر به تغییر شکل ساختار بال این هواپیما شده و این موضوع هم منجر به چرخش شدیدی شده است که اپراتور نتوانسته آن را کنترل کند.

انجمن ملی ایمنی حمل و نقل در این گزارش به این شکل توضیح می دهد که: “این هواپیما همزمان با اینکه متوجه تغییر قابل توجهی در شکل بال می شود به صورت غیر قابل کنترل و نامنظمی شروع به حرکت رو به جلو و به سمت پایین می کند. در طول دوره ی اول فرود این هواپیما، بخش سمت چپ  از آن جدا شده و بعد از آن هم بال سمت راست از آن جدا می شود.

این پروژه برای گوگل و همه ی کسانی که در اجرای آن نقش داشتند، بسیار تاسف آور بود. اما هم اکنون با بهره گیری از این تجارب در حال کار بر روی پهبادهای خورشیدی دیگری است و امید است اینبار با چنین مشکلاتی روبرو نشود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر