;
coinex

مدیر ارشد بلکبری: پلتفرم گوشی های آینده ی ما اندروید خواهد بود

مدیر ارشد بلکبری: پلتفرم گوشی های آینده ی ما اندروید خواهد بود

قبل از اینکه بلکبری بخواهد به تولید گوشی های اندرویدی روی آورد، از سیستم عامل مخصوص خود در ساخت گوشی هایش استفاده می کرد. بلکبری مدت ها سعی در توسعه این سیستم عامل داشت اما هیچ وقت به کارایی و انعطاف پذیری اندروید دست پیدا نکرد.

قبل از عرضه ی اولین گوشی اندرویدی بلک بری نگرانی های زیادی در مورد آینده ی پلتفرم اختصاصی بلک بری یعنی بلکبری 10 وجود داشت. اوایل این ماه مدیر عامل بلکبری اعلام کرد بلک بری 10.3 بهبودهای امنیتی را دریافت خواهد کرد. اما شواهد حکایت از این دارند که سخت افزار جدید BB10 در سال جاری تولید نخواهد شد. از همین رو مدیر عامل بلکبری گفت که شرکت گوشی اندرویدی دیگری را در سال 2016 عرضه خواهد کرد. نام مستعار این محصول به احتمال زیاد “Vienna” است.

مدیر ارشد محصولات آسیایی بلکبری مدتی پیش، پس از اینکه گوشی بلکبری Priv در هند رونمایی شد، حرف های جالبی زد و آینده ی پلتفرم گوشی های بلکبری را مشخص کرد: “گوشی Priv سرآغاز راه انتقال ما به اکوسیستم اندروید است. ما زمان و تلاش زیادی صرف امن کردن اندروید کرده ایم و قصد نداریم فعالیت خود را در با دو پلتفرم برای گوشی ادامه دهیم. هر چند در حال حاضر پلتفرم های ما برای گوشی ها موبایل بلکبری 10 و اندروید هستند، اما آینده ی گوشی های ما با اندروید رقم خواهد خورد. مهاجرت ما به اندروید به دلیل اکو سیستم برنامه های آن بوده است. علاوه بر این تمام راه حل های سازمانی ما که مدت ها است بر روی آن تمرکز کرده ایم به صورت بین پلتفرمی بوده است.”

طبق گفته ی چن، آپدیت بلکبری 10 که امسال منتشر خواهد شد این سیستم عامل را برای استفاده های تجاری و دولتی امن تر خواهد ساخت. آپدیت 10.3.3 اجازه خواهد داد تا بلکبری مورد تایید NIAP قرار گیرد و به این معنی است که این سیستم عامل دقیقترین آزمایش های امنیتی دولتی را خواهد گذراند. این ورژن در سال 2016 به 10.3.4 آپدیت خواهد شد که بسیار امن تر است.

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر