;
coinex

خودروسازان بزرگ و ماشین های سوخت هیدروژنی آنها

خودروسازان بزرگ و ماشین های سوخت هیدروژنی آنها

خودروسازان بزرگ برنامه ی ماشین های سوخت هیدروژنی خود را عملی می کنند.

شاید عجیب به نظر برسد که تعداد زیادی از خودروسازان بزرگ به سمت ماشین های سوخت هیدروژنی رو آورده اند. بسیاری از افراد از تکنولوژی ماشین های سوخت هیدروژنی هیدروژنی مطلع نیستند، و از نقطه نظر مسائل زیر ساختی این پروژه، ماشین های الکتریکی منطقی تر و عملی تر به نظر می رسند. برای مثال 12131 ایستگاه شارژ الکتریکی در آمریکا ساخته شده اند، اما ایستگاه های سوخت هیدژونی تنها در کالیفرنیا در دسترس هستند. با اینحال کارهای زیادی در حال شکل گیری ست که ماشین های سوخت هیدروژنی را به یک واقعیت تبدیل کند. در ادامه تعدادی از ماشین های سوخت هیدروژنی از خودروسازان بزرگ را می بینیم که در آینده کار خود را آغاز خواهند کرد. با تکرا همراه شوید.

تویوتا یکی از خودروسازان بزرگی ست که با 23 سال تلاش در این زمینه، طولانی ترین سابقه را در عرصه ی ماشین های سوخت هیدروژنی دارد. در تصویر زیر تویوتا میرای Mirai، یکی از ماشین های سوخت هیدروژنی تویوتا را می بینید. این شرکت از سال 2014 فروش تویوتا میرای را در ژاپن آغاز کرده است، اما حضور این ماشین در جاده های کالیفرنیا از اکتبر (آبان) سال 2015 آغاز شده است. این اولین ماشین هیدروژنی بود که در ایالات متحده به فروش می رسید. سخنگوی تویوتا به خبرنگار Tech Insider اعلام کرد که تعداد فروش تویوتا میرای در کالیفرنیا از آغاز تا 14 ژانویه، 64 واحد بوده است. برنامه های بلند مدت تویوتا بر این مبناست که تا سال 2020 بتواند 30 هزار واحد را در سطح جهان به فروش برساند. تویوتا میرای با یک بار مخزن پر از هیدروژن می تواند 312 مایل یا 502 کیلومتر را طی کند، و ماکسیمم سرعت آن در طول مسیر می تواند به 111 مایل بر ساعت یا 178 کیلومتر بر ساعت برسد. تویوتا میرای از سیستم رادار جلویی برخوردار است تا بتواند موانع احتمالی را تشخیص داده و ترمز ها را به صورت خودکار فعال کند. در تصویر طراحی داخلی ماشین را می بینید. این ماشین همچنین از با دوربین های خود می تواند حفظ مسیر راننده بین خطوط را کنترل کند و با هشدار های امنیتی راننده را از این بابت مطلع می کند. این ماشین به دو نمایشگر لمسی مجهز شده که نمایشگر بالایی برای جهت یابی و انتخاب موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری برای کنترل دما و صدای ماشین به کار گرفته می شود.

هوندا، شرکت دیگری که قصد دارد تا آخر سال 2016 به فروش هوندا کلریتی Clarity در سطح کالیفرنیا بپردازد. سوخت گیری مجدد این ماشین در مدت زمان کوتاهی معادل 3 تا 5 دقیقه انجام می شود، و قبل از نیاز به سوخت گیری مجدد، 400 مایل معادل 643 کیلومتر را طی می کند. در تصویر زیر، طراحی داخلی ماشین را شاهد هستید. هوندا کلریتی 60 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

لکسوس، یکی دیگر از برند هاییست که قصد دارد در سال 2020 ماشین های هیدروژنی خود را به فروش برساند، اما اطلاعات زیادی درباره ی محدوده ی مسافتی و سایر قابلیت های آن به گوش نرسیده است. برند لکسوس تحت سرپرستی تویوتا قرار دارد، شاید همین بتواند از ارزش آن بکاهد. ماشین سوخت هیدروژنی لکسوس از قابلیت های تکنولوژیکی رده بالایی برخوردار است که از جمله ی آنها می توان به نمایشگری اشاره کرد که تنها با حرکات دست قابل کنترل است.

آئودی هم ماشین سوخت هیدروژنی تولید کرده است، h-tron کواترو در نمایشگاه ماشین دیترویت به نمایش گذاشته شد. این ماشین با یک مخزن پر از هیدروژن می تواند 372 مایل یا 598 کیلومتر را طی کند. این ماشین زرد خردلی تنها در عرض 7.1 ثانیه، سرعت صفر تا صد را به دست می آورد. آئودی h-tron کواترو به یک کابین خلبان مجازی “virtual cockpit” مجهز شده، این بدان معناست که نمایشگر هایی پشت فرمان ماشین و کنسول مرکزی، برای کنترل موسیقی و جهت یابی تعبیه شده اند. این ماشین از سیستم دستیار راننده برخوردار است، این دستیار می تواند با نمایش دقیق محیط اطراف، به حفظ مسیر راننده بین خطوط کمک کند. فضای داخلی آئودی h-tron کواترو فضای زیادی را برای راحتی پاها و نمایشگر های تلویزیونی در نظر گرفته است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر