;
coinex

درخواست غرامت 5 میلیون دلاری از اپل بابت ارور 53

درخواست غرامت 5 میلیون دلاری از اپل بابت ارور 53

ارور 53 در آیفون ها همچنان دردسر آفرینی می کند.

شرکت حقوقی PCVA در سیاتل، در نظر داشت که در رابطه با موضوع ارور 53، خطایی که گوشی آیفون را از دسترس خارج می کند، شکایتی را علیه اپل در دادگاه مطرح کند؛ و امروز تصمیم نهایی را گرفت و شکایت خود را برای هیئت منصفه ی دادگاه عالی آمریکا، در دیوان عالی کالیفرنیا عنوان کرد.
اگر مولفه های اساسی در اپل آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با موارد تایید نشده جایگزین شده و توسط افراد غیر کارشناس، در گوشی های آیفون اینستال شوند، ارور 53 به وجود می آید. نا گفته نماند که جابه جایی و انجام تنظیمات تاچ آیدی، نمایشگر و کابل با قطعات غیر اپل، باعث ایجاد ارور 53 نمی شود؛ بلکه بعد از بکاپ اطلاعات و آپدیت iOS 9، ارور 53 نمایان می شود. در آن لحظه به نظر می رسد که نرم افزار در حال بررسی تطابق خود با سخت افزار اپل بوده و در صورتیکه تطابق مورد نظر را پیدا نکند، ارور 53 روی صفحه ظاهر می شود؛ این ارور علاوه بر از دسترس خارج کردن گوشی، تمام اطلاعات داخل گوشی را پاک می کند. و ازهمه مهم تر اینکه، ضمانت و پشتیبانی اپل شامل حال این دسته از کاربران نمی شود، چرا که افراد غیر متخصص گوشی شما را تعمیر کرده اند. در نهایت اینکه کاربر آیفون، تمام اطلاعات خود را از دست داده و هیچ امیدی برای باز گشت این اطلاعات و یا جایگزینی آیفون دیگر از طرف اپل، وجود ندارد.
شرکت حقوقی PCVA ادعا می کند که اپل عمدا این ارور را قرار داده تا کاربران آیفون حتما از پشتیبانان اپل استفاده کنند، که قطعا هزینه ی آن نسبت به تعمیر کاران حزب سوم، بیشتر خواهد بود. اپل در پاسخ به این شکایات مدعی می شود که برای حفاظت و کنترل موارد امنیتی در تاچ آیدی، ارور 53 را گنجانده است؛ برای مثال اسکنر اثر انگشت برای تشخیص هویت کاربران آیفون در موارد استفاده از اپل پی (سیستم پرداخت اپل) مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم اپل پی در خرید های آنلاین مثل خرید اپلیکیشن از اپ استور، کاربرد دارد.
این شرکت حقوقی، مبلغ 5 میلیون دلار غرامت درخواست کرده است، به علاوه اپل باید به دنبال جبران آسیب های وارد شده ناشی از ارور 53 باشد. PCVA از اپل می خواهد که با انتشار یک نرم افزار، محدودیت تعمیراتی iOS و آیفون ها را بردارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر