;
coinex

Canvas: پلتفرم جدید فیسبوک برای تبلیغ کنندگان تبلیغات تعاملی موبایل

Canvas: پلتفرم جدید فیسبوک برای تبلیغ کنندگان تبلیغات تعاملی موبایل

شاید به سختی به خاطر بیاورید که فیسبوک در ابتدای کار خود از چه ابزارهایی برای کسب درامد استفاده می کرده است؛ با وجود اینکه در ابتدای کار هیچ تایم لاین و یا حتی خبرخوانی وجود نداشت. اما از همان ابتدا یعنی سال های ۲۰۰۴ یا ۲۰۰۵، فیسبوک تبلیغات داشته است. این تبلیغات در سمت چپ صفحه قرار داشتند و تبلیغات دیجیتالی برای باشگاه شطرنج دانشگاه بودند. کریس کاکس، مدیر فروش فیسبوک می گوید: “ما آنها را به محیط های دانشگاهی می فروختیم. ما آنها را به همان افرادی که برای مقالات دانشگاهی تبلیغ می کردند، می فروختیم.” به هر حال تبلیغات قبل از نمایش مشخصات عمومی، برچسب زدن عکس، و … به عنوان اولین بخش فیسبوک قابل توجه بوده است. حتی قبل از اینکه نام فیسبوک تا این حد بزرگ شود، وسیله ی مناسبی برای تبلیغات محسوب می شد. کاکس می گوید: “بخش زیادی از ابزار قدرت فیسبوک در این است که هر نوع فردی هدف قرار می گیرد.”

فیسبوک از سال ۲۰۱۲ راه های زیادی را به تبلیغ کنندگان برای جلب توجه مخاطبان خود ارائه داده و در واقع از این زمان به نیوز فید یا همان خبرخوان یا فید اخبار دسترسی یافتند.

اما فیسبوک هم اکنون از روش بهتری برای تبلیغ کنندگان بهره می برد.

فیسبوک، غول رسانه های اجتماعی در روز جمعه، کنوس (Canvas) – هنگامی که شخصی بر روی تبلیغ یک نیوزفید تپ می کند، تبلیغ موبایل همه جانبه و فول اسکرین که سریعا بارگذاری می شوند، را مشاهده می نماید- را برای تبلیغ کنندگان سراسر جهان راه اندازی کرد.

این شرکت روز جمعه در وبلاگ خود خبر داد که این قابلیت جدید به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که از یک ترکیب ویدئویی، عکس ها، متن و دکمه های پاسخ به عمل برای زیبا و موثر ساختن برند و آزمایش محصولات بر روی موبایل استفاده کنند.

کریس جونز، رئیس بخش تکنولوژی نواوارنه ی فیسبوک، Facebook Creative Shop گفت: “زمانی که ما کنوس را طراحی و ایجاد کردیم، جامعه ی خلاق را در اولویت قرار دادیم. این محصولی است که تعهد ما را به هنر و صنعت خلاقیت نشان می دهد و بهترین تجارب را در حوزه ی کسب و کار به افراد انتقال می دهد.”

کنوس از تکنولوژی ای استفاده می کند که عکس ها و ویدئوها به سرعت بر روی فیسبوک بارگذاری می شوند، بنابراین این برنامه ۱۰ برابر سریعتر از وب استاندارد موبایل بارگذاری می شود.

در پست وبلاگ اینگونه نوشته شده است: “ما برای فراهم کردن تجربه های بزرگ موبایلی برای افراد و انجام این کار به نحوی که امکانات لازم برای کارهای خلاقانه ی تبلیغ کنندگان فراهم شود، متعهد شدیم. ما بر روی تعامل تجربه هایی مانند فرمت های ویدئویی و کورنومنت برای توانمند سازی تبلیغات با فضای خلاق تر برای به اشتراک گذاری برند آنها و محصولات موبایلی سرمایه گذاری کرده ایم.”

هر فرد تبلیغ کننده ای می تواند یک کنوس را به سادگی و بدون نیاز به کد یا نرم افزار خاصی ایجاد کند. کنوس با ورودی از جامعه ی خلاق و برای کمک به کسب و کارهای موبایلی برای بیان موضوعات و نشان دادن محصولات بر روی دستگاه های موبایلی به روشی زیبا طراحی می شود.

در پستی که در وبلاگ آمده اضافه کرده اند که: “این برنامه به تبلیغ کنندگان کمک می کند به هر هدفی، با ارائه ی فضایی دیجیتالی و کاملا قابل تنظیم که موضوع هایی چندرسانه ای ایجاد می کند، دست یابند.”

این قابلیت بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس کار می کند. با یک کنوس افراد از حرکت به سوی موضوع های دیجیتالی لذت می برند. افراد با تجربه ی کنوس همه جانبه و جذاب می توانند بین تصاویر سوایپ کنند و تصاویر را به صورت پانوراما مشاهده نماید و یا بر روی آنها زوم کنند و جزئیات تصاویر را ببینند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: wired


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر