;
coinex

مارک زوکربرگ از سه پروژه ی عظیم فیس بوک در 10 سال آینده می گوید!

مارک زوکربرگ در مورد سه پروژه ی عظیم فیس بوک که برای 10 سال آینده، روی آنها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است، در یک چت آنلاین، صحبت کرد.مارک زوکربرگ در مورد سه پروژه ی عظیم فیس بوک که برای 10 سال آینده، روی آنها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است، در یک چت آنلاین، صحبت کرد.

مدیر عامل شرکت فیس بوک، مارک زوکربرگ در صبح روز پنجشنبه، یک چت زنده در برلین داشت و در آن به بحث در مورد برخی از پروژه های نوآورانه ی شرکت خود پرداخت. در پایان مصاحبه، مجری از مارک زوکربرگ یک سوال نهایی پرسید:

” فیس بوک را در سال 2025 چگونه می بینید؟”

زوکربرگ بیان کرد که او امیدوار است در آن زمان، در سه زمینه ی کلیدی پیشرفت ایجاد کند: اتصالات، هوش مصنوعی و تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده.

در مورد اتصالات او اعلام کرد که در حال حاضر 3 میلیارد نفر به اینترنت متصل هستند، اما جمعیت جهان 7 میلیارد نفر است. مارک زوکربرگ ادامه داد: “من در روند فعلی فکر می کنم، اگر هیچ فن آوری موفقیت آمیز جدید و واقعی بوجود نیاید، در هر صورت ما در مسیر اتصال میلیاردها نفر دیگر هستیم که اتصال به اینترنت ندارند. ولی با این وجود در سال 2020 نیز همین جایی خواهیم بود که اکنون هستیم، شاید کمی این تعداد بالا برود و برای 4 میلیارد نفر در جهان امکان اتصال به اینترنت بوجود آید، اما با آن وجود نیز تقریبا نیمی از مردم جهان، فرصت هایی را که اینترنت به ارمغان می آورد، در اختیار نخواهند داشت. بنابراین ما امیدواریم که استفاده از این فن آوری، را با همکاری با تمام دوستان، همه گیر کنیم. شاید همه ی هفت میلیارد نفر را نتوان تا 10سال آینده به اینترنت متصل کرد، اما شاید نزدیک به پنج یا شش میلیارد نفر بتوانند از مزایای اینترنت بهره ببرند. “

مدیر عامل فیس بوک، در قلمروی هوش مصنوعی، معتقد است: بزرگترین درخواست در صنعت مربوط به “آموزش بدون نظارت” است که در آن ماشین ها می توانند آنچه در مورد آن اطلاعاتی ندارند را استنباط کنند و هیچ گونه تقویت بیرونی مثبت یا منفی برای هیچ نوع راه حلی به آنها داده نشود. اما این یک مشکل بزرگ خواهد بود که در طول زمان حل می شود. در حال حاضر، زوکربرگ و شرکت او روی حل مشکلات بی واسطه کردن، مثل بهبود نرم افزار تشخیص صدا، متمرکز هستند.

زوکربرگ بیان کرد که: “من یک نسخه ی نمایشی را امروز تست کردم، که فعلا کار نمی کند، اما به طور قطع تا 10 سال دیگر کار می کند، که البته امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق عملی شود.”

او می گوید در حال حاضر ممکن است پیشرفت هایی در زمینه ی هوش مصنوعی بوجود آید، اما هنوز نیازمند طی مسیر است. چیزهایی مثل ماشین خود ران، هم اتومبیل هایی که به طور کامل مستقل هستند و هم اتومبیل هایی که بیشتر مواقع می توانند خودشان به صورت مستقل برانند و یا زمانی که مشکلی پیش می آید، ترمز کنند، سیستم هایی که می توانند به پزشکان در تشخیص بیماری ها کمک کنند، همه و همه جای پیشرفت و هوشمند تر شدن دارند.

مدیر عامل 31 ساله ی شرکت فیس بوک همچنین در مورد پتانسیل موجود برای تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده صحبت کرد. او گفت: “سوالات علمی واقعی وجود دارد که هنوز هم نیاز به حل شدن دارند، تا اینکه تجربه هایی را که همه ما می خواهیم، ایجاد کنند. ​​ عینکی که همه ما به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم باید در اختیار باشد، نه عینک بزرگ غیر معمولی که تا کنون به واسطه ی این تکنولوژی ها، ایجاد شده است، اما به هر حال ما در آغاز این صنعت هستیم، واقعا هیجان انگیز است که ببینیم در 10 سال آینده، این تکنولوژی به کجا می رود.”

در حال حاضر، فیس بوک به شدت در زمینه ی واقعیت مجازی سرمایه گذاری می کند، به طوری که در ماه مارس سال 2014، این شرکت 2 میلیارد دلار برای آکیولس ریفت هزینه کرد و اولین هدست واقعیت مجازی خود را 28 مارس منتشر کرد. فیس بوک روی واقعیت افزوده مثل هولولنز مایکروسافت نیز سرمایه گذاری کرده است، که در آن شما می توانید عناصر دیجیتالی را در جهان واقعی ببینید.

زوکربرگ معتقد است، این تکنولوژی های جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، حداقل 10 سال، زمان نیاز داند تا به یک ” جریان اصلی بزرگ ” مانند تلفن های هوشمند، تبدیل شوند. همچنین حدود یک دهه زمان برای رسیدن به فروش یک میلیارد واحد از آن زمان باقی است. اما او می گوید فیس بوک ، متعهد به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و همچنین این شرکت دارای منابع سرمایه گذاری روی این تکنولوژی در سراسر جهان و بهبود پژوهش ها در این فن آوری های نوظهور است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر