;
coinex

Vivo Xplay 5 اولین گوشی جهان است که 6 گیگابایت رم دارد

Vivo Xplay 5 اولین گوشی جهان است که 6 گیگابایت رم دارد

شرکت Vivo گوشی با نام Xplay 5 را به صورت رسمی معرفی کرد و این اولین گوشی جهان است که به 6 گیکابایت رم مجهز خواهد بود.

Vivo شرکتی چینی است که شاید نام آن برای خیلی ها نا آشنا باشد. این شرکت تولید کننده ی گوشی هوشند در مدت اخیر توانسته محبویت نسبتاً خوبی در آسیا بدست آورد. Vivo تا کنون گوشی هایی مانند Xshot، Xplay3S و X5Pro را تولید کرده است. Vivo مدتی قبل اعلام کرده بود که قصد دارد تا گوشی Xplay 5 را نیز روانه ی بازار کند. این شرکت از طریق انتشار تیزری اعلام کرده بود که Xplay 5 به تراشه ی اسنپدراگون 820 مجهز خواهد بود و اولین گوشی جهان است که 6 گیگابایت رم خواهد داشت.

گوشی Vivo Xplay 5 طی کنفرانس مطبوعاتی چینی ها معرفی شد و دقیقاً همان چیزی است که تصور می شد. صفحه نمایش این گوشی 5.43 اینچی از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن 2560 در 1440 کواد اچ دی را ارائه می دهد. نکته ی جالب در مورد صفحه نمایش Xplay 5 خمیده بودن آن است. صفحه نمایش Vivo Xplay 5 از هر دو سمت لبه دار خواهد بود و این همان چیزی است که پیش از این سامسونگ در طراحی گوشی های گلکسی اس 6 اج و گلکسی اس 7 اج به کار برده بود. دکمه های خازنی هوم، بازگشت و منو در پایین صفحه نمایش تعبیه شده اند. زیر گوشی دو اسپیکر وجود دارد که در بین آنها پورت USB نوع C قرار گرفته است.

همان طور که اشاره شد Vivo Xplay 5 اولین گوشی هوشمند جهان است که دارای 6 گیگابایت رم خواهد بود. قدرت پردازشی این گوشی توسط چیپ ست اسنپدراگون 820 و پردازنده ی 64 بیتی 4 هسته ای و پردازنده ی گرافیکی آدرنو 530 تامین می شود. ظرفیت باتری گوشی 3600 میلی آمپر ساعت است و همچنین از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. دوربین اصلی آن 16 مگاپیکسلی است و به منظور گرفتن عکس های سلفی و ویدیو چت دوربین 8 مگاپکسلی در جلوی گوشی وجود دارد. Vivo Xplay 5 دو سیم کارته خواهد بود و از فناوری 4G LTE نیز پشتیبانی می کند.

این شرکت ورژن سطح پایین تر با عنوان نسخه ی استاندارد این گوشی را نیز عرضه خواهد کرد که دارای 4 گیگابایت رم بوده و چیپ ست مورد استفاده در آن اسنپدراگون 625 است.

قیمت نسخه ی استاندارد Xplay 5 حدود 565 دلار است و قیمت ورژنی که 6 گیگابایت رم دارد 655 دلار خواهد بود. در مورد تاریخ عرضه ی این گوشی هنوز اطلاعاتی موجود نیست.

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر