;
coinex

سرمایه گذاری میلیون دلاری سامسونگ دیسپلی روی صفحه نمایش های اولد

سامسونگ دیسپلی برای تولید صفحه نمایش های اولد، چند میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

سامسونگ دیسپلی برای تولید صفحه نمایش های اولد، چند میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

صفحه نمایش های اولد (OLED) یا دیود ساطع کننده ی نور ارگانیک در حال توسعه هستند. بر اساس گزارش انگلیسی زبانی که از سوی Business Korea منتشر شده است، گفته شده که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) برای خط تولید اولد انعطاف پذیر موجود، سرمایه گذاری به مقدار ۳۲۵.۷۳ میلیون دلاری (۴۰۰ میلیارد وون) در کارخانه ی Tangjeongکرده است.

این شرکت برای افزایش دو برابری محصولات خود و رساندن خروجی کارخانه از ۱۵ هزار قطعه به ۳۰ هزار قطعه مادرگلس (Mother Glass) در ماه، مبلغ زیادی را صرف خرید لوازم تولید از ۱۰ سازنده ی تجهیزات اولد نموده است. مادرگلس در واقع بزرگترین سایز ممکن یک شیشه است که تحت هیچ شرایطی از سنگینی وزن شکسته نمی شود. این نام از این جهت به آن داده شده است که می تواند تعداد  زیادی از صفحه نمایش های فلت کوچکتر را “تولید کند یا به نوعی ایجاد کند”. صفحه نمایش ها از پیکسل ها ساخته می شوند و چیزی که آنها را به هم متصل می کند، با رشد مادرگلس از طریق مواد لایه بندی و فرایندهای شیمیایی صورت می گیرد.

این کارخانه ی Tangjeong به بزرگترین بیس تولید بزرگترین صفحه نمایش های اولد انعطاف پذیر سامسونگ دیسپلی تبدیل خواهد شد. eBest Investment & Securities Co پیش بینی می کنند که قابلیت تولید پنل انعطاف پذیر اولد سامسونگ دیسپلی به بیش از دوبرابر، از ۳۹۰۰۰ ورق در ماه فعلی به ۹۰۰۰۰ ورق در ماه، افزایش خواهد یافت. به احتمال زیاد این خطوط جدید از اوایل سال آینده آغاز به کار خواهند کرد.

ناظرین صنعت بر این باورند که سامسونگ دیسپلی این سرمایه گذاری را جهت پاسخگویی به تقاضای اپل برای پانل های انعطاف پذیر اولد انجام داده است. اخیرا صحبت های زیادی راجع به این موضوع شده است که اپل قصد دارد در آیفون ۷اس (iPhone 7s) یا آیفون ۸ (iPhone 8) از صفحه نمایش های اولد استفاده کند و در همین راستا هم با سازندگان بزرگ این صفحه نمایش از جمله، سامسونگ دیسپلی، JDI و ال جی دیسپلی همکاری می کند. روزنامه ی ژاپنی Nikkei ادعا می کند که اپل می خواهد تا اوایل سال آینده به صفحه نمایش های اولد سوئیچ کند و با بخش های سامسونگ و ال جی دیسپلی برای عرضه ی پانل های اولد، به زودی قراردادی را امضا می کنند. هر دو شرکت هم مشغول تولید صفحه نمایش های انعطاف پذیر اولد برای اپل واچ هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر