;
coinex

درمان سرطان با واکسن

درمان سرطان با واکسن هم اکنون مورد توجه پزشکان و محققان قرار گرفته است.

درمان سرطان با واکسن هم اکنون مورد توجه پزشکان و محققان قرار گرفته است.

محققان با توسعه ی یک واکسن جدید امیدوارند که با وجود شکست همه ی مراحل درمان تومور، به وسیله ی این واکسن بتوانند تومورهای سرطانی را از بین ببرند. هم اکنون در انگلستان دو شرکت کننده برای اولین بار از این داروی تزریقی در بیمارستان Guy لندن استفاده نموده و انتظار می رود که در دو سال آینده حدود ۳۰ بیمار مورد مطالعه قرار بگیرند.

این اقدام درمانی مشابه نحوه ی حفاظت واکسن از بدن در برابر عفونت هاست، بدین صورت که سیستم ایمنی بدن که به آنها حمله شده و یا تخریب شده اند – سلول های سرطانی- از نو ساخته می شوند. به طور معمول المان های مختلف سیستم ایمنی –که شامل سلول های سفید مثل سلول های  Tمی شوند-  با کشتن سلول های تومور در برابر سرطان محافظت می کنند در حالیکه در برخی موارد این تومورها قادرند از این دفاع طبیعی بدن گریز زنند.

در این موارد که تومورها در دفاع طبیعی بدن از بین نمی روند، سرطان در بدن گسترش یافته و پیشرفت می کند، و این سیستم ایمنی بدن است که اغلب تحت فشار قرار می گیرد و سرکوب می شود. عوامل زیادی در این مورد تاثیر گذارند که از جمله ی آنها می توان به توانایی سلول های سرطانی برای آسیب رساندن به سلول های ایمنی و کاهش تولید سلول خونی سفید هنگامی که سرطان به مغز استخوان گسترش یافته است.

واکسن ها معمولا با تزریق مقدار کمی آنتی ژن- موادی که قادر به استخراج پاسخ ایمنی هستند که بدن بیمار را برای تولید آنتی بادی هایی که در تخریب آن قسمت خاص نقش دارند تحریک می کند- کار می کنند.  این توانایی تولید آنتی بادی برای مدت زمانی طولانی حفظ می شود، و بدین وسیله سیستم ایمنی بدن می تواند گسترش این بیماری را دفع کند.

بر این اساس، این واکسن جدید که در حال تست آن هستند، از باقی مانده ی یک آنزیم موجود در سلول های سرطانی تشکیل شده است. این روش طول سرپوش های محافظتی موجود بر روی کروموزوم ها به نام تلومر را تنظیم می کند. دانشمندان امیدوارند که به این طریق سیستم های ایمنی بدن بیماران را برای تولید آنتی بادی هایی که می توانند این آنزیم را مورد هدف قرار دهند و در نتیجه فرایند نابودی سلول های سرطانی را تسهیل کنند، تحریک نمایند.

برای مراحل اولیه ی این کار، این واکسن از دوزهای پایین شیمی درمانی به منظور کشتن برخی از سلول های تومور و عدم بازداری سیستم ایمنی بدن از کار، ترکیب شده است. محققانی که در حال کار بر روی این موضوع هستند معتقدند که این واکسن می تواند برای تمامی انواع تومورهای سرسخت موثر واقع شود و ایمنی و اثربخشی آن بر روی بیمارانی که به تازگی سرطان آنها تشخیص داده شده است، آزمایش می شود.

در میان افراد مبتلا یک شخص ۳۵ ساله که مبتلا به نوع حاد سرطان دهانه ی رحم بوده است می گوید شرکت در این مطالعه و تحقیق “زندگی مرا بهتر کرد و تغییر داد” و افزود که “این دستاوردی فوق العاده است که می تواند سرطان را به کل ریشه کن کند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: iflscience


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر