;
coinex

چگونه تنظیمات پیش فرض فایرفاکس را بازیابی کنیم؟!

بازیابی تنظیمات پیش فرض فایرفاکس می تواند مشکلاتی را که در این مرورگر با آن مواجه می شویم، رفع کند.

بازیابی تنظیمات پیش فرض فایرفاکس می تواند مشکلاتی را که در این مرورگر با آن مواجه می شویم، رفع کند. از طرفی به راحتی می توان به گزینه ی بازیابی تنظیمات پیش فرض فایرفاکس دست یافت.

از آنجا که راه اندازی مجدد یک کامپیوتر، بسیاری از مسائل و مشکلات بوجود آمده ی سیستم را رفع می کند، بازگرداندن مرورگر به تنظیمات پیش فرض نیز، می تواند به رفع مشکلات متعدد آن، کمک کند. در اینجا چگونگی بازیابی تنظیمات پیش فرض فایرفاکس را نشان می دهیم.

بر خلاف گوگل کروم، فایرفاکس گزینه ی تنظیم مجدد پنهانی، دارد که در یک مکان غیر منتظره قرار گرفته است. شما گزینه ی تنظیم مجدد را تحت تنظیمات فایرفاکس، پیدا نمی کنید در حالی که احتمالا انتظار دارید، در آن بخش این گزینه را بیابید. در عوض، باید مسیر زیر را طی کنید:

Help > Troubleshooting Information, packaged as the Refresh Firefox

به راحتی می توان به گزینه ی بازیابی تنظیمات پیش فرض فایرفاکس دست یافت.

با کلیک بر روی دکمه Refresh Firefox (تازه سازی فایرفاکس)، فایرفاکس به زمانی که آن را برای اولین بار نصب کردید، بازیابی می شود. آیا می دانید این به چه معناست؟ باید با راه اندازی مرورگری که برای ساخت آن زحمت کشیده اید و تنظیماتی که برای آن در نظر گرفته اید، خداحافظی کنید.

در واقع این بدان معناست که باید تم و الحاقات، پیکربندی رفتار فایرفاکس و افزایش سرعت تنظیمات سایت خاص را دوباره نصب و راه اندازی کنید. فایرفاکس سعی می کند که کارهایی را که انجام داده اید در هیستوری ذخیره کند، مثلا بوک مارک ها، کوکی ها، و داده های فرمی، پس از تنظیم مجدد، دست نخورده باقی خواهد ماند.

توصیه می کنیم که گزینه ی تنظیم مجدد تنظیمات پیش فرض فایرفاکس را به عنوان آخرین راه حل خود در نظر بگیرید. اگر نیاز به عیب یابی دارید، سعی کنید اول با گزینه ی Safe Mode فایرفاکس شروع کنید. گزینه ی Safe Mode فایرفاکس، این مرورگر را با تنظیمات غیر فعال شده و برخی افزودنی های خاموش، ری استارت می کند و کار را برای شما آسان می کند تا با روشن کردن یک به یک گزینه های تنظیمات، رفتار فایرفاکس را به یک حالت عادی و ایمن، تبدیل کنید.

اگر قصد رفع مشکل عملکرد مرورگر را داشته باشید، رفرش فایرفاکس می تواند بسیار مناسب باشد. در واقع می تواند تغییرات تجربی فایرفاکس شما و آنچه توسط نوار ابزار، ایجاد کرده اید را باز گرداند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: makeuseof


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر