;
coinex

در اندروید N ویژگی Doze Mode بهینه تر شده و در دو مرحله اجرا می شود

در اندروید N ویژگی Doze Mode بهینه تر شده و در دو مرحله اجرا می شود
اولین نسخه ی پیش نمایش از اندروید N اکنون منتشر گردیده و کاربران مشتاق می توانند آن را دریافت کنند و روی گوشی های نکسوس سازگار نصب کنند. یکی از تغییراتی که در این نسخه بیش از همه به چشم می آید به ویژگی “Doze Mode” مرتبط می شود. اولین بار این قابلیت در نسخه ی ششم سیستم عامل اندروید که همگی آن را با نام اندروید مارشمالو می شناسیم معرفی گشت.
Doze Mode قابلیتی است که در آن گوشی ای که صحفه نمایش آن خاموش بوده و در جایی ثابت قرار گرفته باشد امکان صرفه جویی در مصرف آن را فراهم می کند. اما در اندروید N این ویژگی توسعه پیدا کرده است و برای صرفه جویی در باتری نیازی نیست تا در محل ثابتی قرار گیرد؛ کافی است تا صفحه نمایش گوشی خاموش باشد تا این ویژگی فعال شود.
طبق اطلاعاتی که توسط گوگل ارائه شد، وقتی که کاربر صفحه نمایش دستگاه اندروید خود را خاموش کند و دستگاه برای مدتی در حالت خواب (Sleep) قرار گیرد فاز اولیه ی Doze Mode اجرا می شود و به واسطه ی آن دسترسی برنامه ها به شبکه قطع می شود و از فعال گشتن تسک های آن و عملیات همگام سازی آن ممانعت می شود. اما بعد از مدتی فاز دوم Doze Mode اجرا می شود که در آن اعلاناتی که باعث روشن شدن صفحه نمایش می شوند مانند GPS، جست و جو برای یافتن وای فای و … غیر فعال می شوند تا صرفه جویی بیشتری در میزان مصرف باتری صورت گیرد.
این قابلیت در دو صورت غیر فعال می شود؛ حالت اول زمان است که صفحه نمایش گوشی روشن باشد و حالت دوم زمانی است که دستگاه در شارژ باشد.
در کنار Doze Mode ویژگی Project Svelte نیز شامل چند تغییر عمده شده است. به نظر می رسد که گوگل در نسخه های جدید سیستم عامل خود همچنان به دنبال بهینه کردن مصرف باتری گوشی های اندرویدی است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر