;
coinex

ویژگی های سوپر ماشین فورس وان ؛ از زبان طراح برجسته ی آن

ویژگی های سوپر ماشین فورس وان ؛ از زبان طراح برجسته ی آن

فورس وان آخرین و جدید ترین طراحی هنریک فیسکر، از کمپانی VLF است.

آخرین طراحی لوکس فیسکر، یک سواری الکتریکی به نام کارما بود، اما از زمان ورشکستگی خودروسازی فیسکر در سال 2011، به یک خاطره تبدیل شد. در حال حاضر، هنریک فیسکر همکاری خود را با مهندس گیلبرت ویلاریل و باب لوتز، نایب رئیس بخش توسعه ی تولید در جنرال موتورز آغاز کرده و خودروسازی VLF را تشکیل داده اند. این خودروسازی واقع در دیترویت، تولید کننده ی سوپر ماشین فورس وان است. برای آشنایی با جزئیان این ماشین از زبان طراح آن، با تکرا همراه شوید.

.

فیسکر در پاسخ به خبرنگار تک اینسایدر درباره ی انگیزه ی طراحی فورس وان پاسخ داد: “ما قصد داشتیم که سوپر ماشین نهایی آمریکایی را خلق کنیم.” ویژگی های این ماشین به خوبی بیان کننده ی ایده ی اصلی آن هستند. نهایت سرعت فورس وان 200 مایل بر ساعت (321 کیلومتر بر ساعت) برآورد شده، و شتاب صفر تا صد را در عرض 3.9 ثانیه به دست می آورد.

فیسکر در پاسخ به خبرنگار تک اینسایدر درباره ی انگیزه ی طراحی فورس وان پاسخ داد: "ما قصد داشتیم که سوپر ماشین نهایی آمریکایی را خلق کنیم." ویژگی های این ماشین به خوبی بیان کننده ی ایده ی اصلی آن هستند. نهایت سرعت فورس وان 200 مایل بر ساعت (321 کیلومتر بر ساعت) برآورد شده، و شتاب صفر تا صد را در عرض 3.9 ثانیه به دست می آورد..

به گفته ی فیسکر، برای اینکه فورس وان یک ماشین آمریکایی واقعی شود، باید تمرکز ویژه ای روی نیروی گشتاور و قدرت انحرافی ماشین انجام می شد. بنابراین او تصمیم گرفت که بزرگترین موتور 10 سیلندر جهان را در فورس وان قرار دهد. او در این باره اضافه کرد: “گشتاور و قدرت رده پایین همیشه ارتباط شما را قطع می کنند، همیشه باید قدرت ماشین را در نظر داشته باشیم؛ این مساله، ویژگی منحصر به فرد موتورهای 8 سیلندر آمریکایی محسوب می شود.” موتور 10 سیلندر فورس وان با بدنه ی سبک فیبر کربن، از سرعت و شتاب بی نظیر ماشین خبر می دهد.

به گفته ی فیسکر، برای اینکه فورس وان یک ماشین آمریکایی واقعی شود، باید تمرکز ویژه ای روی نیروی گشتاور و قدرت انحرافی ماشین انجام می شد. بنابراین او تصمیم گرفت که بزرگترین موتور 10 سیلندر جهان را در فورس وان قرار دهد. او در این باره اضافه کرد: "گشتاور و قدرت رده پایین همیشه ارتباط شما را قطع می کنند، همیشه باید قدرت ماشین را در نظر داشته باشیم؛ این مساله، ویژگی منحصر به فرد موتورهای 8 سیلندر آمریکایی محسوب می شود." موتور 10 سیلندر فورس وان با بدنه ی سبک فیبر کربن، از سرعت و شتاب بی نظیر ماشین خبر می دهد.

طراحی ظاهری به گونه ای بوده که قدرت ماشین را به نمایش بگذارد. تناسب فورس وان بی نظیر است؛ کابین به عقب کشیده شده چرا که بیشتر فضای ماشین را موتور آن اشغال کرده است.

طراحی ظاهری به گونه ای بوده که قدرت ماشین را به نمایش بگذارد. تناسب فورس وان بی نظیر است؛ کابین به عقب کشیده شده چرا که بیشتر فضای ماشین را موتور آن اشغال کرده است..

فیسکر ادامه داد: “قصد داشتم طبیعت نهایی این وسیله ی نقلیه، یعنی قدرت ماشین که در سرتاسر آن می درخشد را به نمایش بگذارم. شبیه به این است که سعی کنید عضله های پرقدرت را با لباس تنگ بپوشانید؛ عضله ها باز هم خود را نشان می دهند، این همان چیزی است که در طراحی فورس وان دیده می شود.”

فیسکر ادامه داد: "قصد داشتم طبیعت نهایی این وسیله ی نقلیه، یعنی قدرت ماشین که در سرتاسر آن می درخشد را به نمایش بگذارم. شبیه به این است که سعی کنید عضله های پرقدرت را با لباس تنگ بپوشانید؛ عضله ها باز هم خود را نشان می دهند، این همان چیزی است که در طراحی فورس وان دیده می شود.".

خودروسازی VLF تنها 50 نسخه از این ماشین را تولید می کند، به همین دلیل تمام آنها متمایز از دیگری بوده و چراغ های جلو و عقب در آنها متفاوت خواهد بود.

خودروسازی VLF تنها 50 نسخه از این ماشین را تولید می کند، به همین دلیل تمام آنها متمایز از دیگری بوده و چراغ های جلو و عقب در آنها متفاوت خواهد بود..

برای اینکه ظاهر داخلی شباهت بیشتری به طراحی های فیسکر داشته باشد، ویژگی های رده بالایی مثل نگه دارنده ی بطری، جیب های کوچک برای عینک و خودکار نیز در فورس وان تعبیه شده است.

برای اینکه ظاهر داخلی شباهت بیشتری به طراحی های فیسکر داشته باشد، ویژگی های رده بالایی مثل نگه دارنده ی بطری، جیب های کوچک برای عینک و خودکار نیز در فورس وان تعبیه شده است..

او در ادامه توضیح داد: “از نقطه نظر شخصی باید بگویم که تصمیم داشتم کمی از سلیقه ی شخصی و طراحی هایی که در ماشین های دیگر به کار نگرفته بودم را در فورس وان استفاده کنم؛ که شاید کمی لطیف و کوچک باشند. طراحی کامل آن را مشاهده می کنید و به اعتقاد من بسیار مناسب است.”

او در ادامه توضیح داد: "از نقطه نظر شخصی باید بگویم که تصمیم داشتم کمی از سلیقه ی شخصی و طراحی هایی که در ماشین های دیگر به کار نگرفته بودم را در فورس وان استفاده کنم؛ که شاید کمی لطیف و کوچک باشند. طراحی کامل آن را مشاهده می کنید و به اعتقاد من بسیار مناسب است."

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر