;
coinex

استون مارتین و ساخت سریعترین ماشین دنیا

استون مارتین و ساخت سریعترین ماشین دنیا

استون مارتین قصد دارد سریع ترین ماشینی که جهان تا به حال به خود دیده است را تولید کند.

استون مارتین اعلام کرد که قصد دارد با همکاری ردبول ریسینگ از فرمول یک، “ابر ماشین نهایی” را تولید کند.

این پروژه با نام رمزی AM-RB 001 شناخته می شود. استون مارتین جدید به دنبال مدل های محدود One-77 با قیمت یک میلیون دلار و ولکان دو میلیون دلاری، ساخته خواهد شد.

بنا بر گفته های منابع داخلی کمپانی، استون مارتین قصد دارد سریع ترین ماشین دنیا را تولید کند، ماشین مسابقه ای که منع قانونی نداشته باشد.

از همکاری استون مارتین با ردبول سه ماه می گذرد و این احتمال وجود دارد که نمونه هایی از پروژه ی ابر ماشین نهایی استون مارتین تا اواخر امسال، معرفی شود. به گفته ی منابع، تولید و ارسال انواع مختلف این ماشین در سال 2018 انجام خواهد شد.

کمپانی استون مارتین قصد دارد 20 تا 100 واحد از ابر ماشین را با قیمتی نزدیک به 2.4 میلیون دلار به فروش برساند. همچنین، از دارندگان استون ولکان انتظار می رود که با زمان ارائه ی ماشین جدید استون مارتین، اولویت ها در نظر بگیرند. جزئیات بیشتری از پروژه ی AM-RB 001 به دست ما نرسیده است.

با تمام این اوصاف، طرح های اولیه ای که از این ماشین به بیرون درز کرده نشان می دهد که در پروژه ی جدید از ظاهر معمول استون مارتین با چیدمان موتور مخصوص، خبری نیست؛ در عوض این احتمال وجود دارد که سیستم قدرت ماشین در عقب تعبیه شود. پروژه ی نامبرده، با کد پروژه ی نبولا Project Nebula شناخته می شود.

به گفته ی استون مارتین، ابر ماشین نهایی تا حد زیادی از تکنولوژی مسابقه ای فرمول یک بهره خواهد برد، همچنین از تخصص ردبول در زمینه ی کامپوزیت های پیشرفته، ایرودینامیک و ساخت ماشین استفاده می شود.

به گفته ی استون مارتین ، ابر ماشین نهایی تا حد زیادی از تکنولوژی مسابقه ای فرمول یک بهره خواهد برد، همچنین از تخصص ردبول در زمینه ی کامپوزیت های پیشرفته، ایرودینامیک و ساخت ماشین استفاده می شود..

این شرکت جزئیات دقیقی از قدرت و موتور ماشین منتشر نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که ترکیبی از استون کلاسیک (مثل مدل V12) و تکنولوژی مدرن F1 را شاهد باشیم. به احتمال زیاد، در نهایت هیبریداسیون و نوعی سیستم بازیابی انرژی جنبشی به وجود خواهد آمد.

دکتر اندی پالمر، مدیر عامل استون مارتین در بیانیه ای اعلام کرد: “فرمول یک، ساخت آگاهی وسیع تری از برند استون مارتین را به صحنه ی جهانی ارائه خواهد داد. با اینحال، مزایای این مشارکت بیش از ساخت ابر ماشین نهایی است که در حال حاضر با همکاری استون مارتین و آدریان نیوی ساخته می شود.” این مشارکت، اتصال مارک ریچمن، مدیر طراحان استون مارتین با آدریان نیوی، مدیر بخش تکنولوژی ردبول، برای توسعه ی ماشین جدید را ایجاد کرده است.

آدریان نیوی موفق ترین فرد در عرصه ی طراحی ماشین های مسابقه ای در تاریخ فرمول یک است. ماشین های طراحی شده توسط نیوی تا به حال برنده ی 10 مسابقه ی قهرمان جهانی فرمول یک از سال 1992 بوده اند، این موفقیت ها از سال 2010 تا 2013، طی چهار سال متوالی صورت گرفته است..

لازم به ذکر است که ریچمن، نیروی پشتیبان و مجری طراحی ماشین های One-77، ولکان، ماشین مخصوص جیمز باند DB10 و همچنین ماشین جدید DB11 بوده است.

آدریان نیوی موفق ترین فرد در عرصه ی طراحی ماشین های مسابقه ای در تاریخ فرمول یک است. ماشین های طراحی شده توسط نیوی تا به حال برنده ی 10 مسابقه ی قهرمان جهانی فرمول یک از سال 1992 بوده اند، این موفقیت ها از سال 2010 تا 2013، طی چهار سال متوالی صورت گرفته است.

استون مارتین در حال ایجاد تغییر و تحول در خط تولید محصولات خود است. این اعلام وضعیت، تنها چند هفته بعد از معرفی ماشین DB11 انجام شد. اوایل امسال، استون مارتین اعلام کرده بود که با ساخت کارخانه ای در ویل، قصد دارد تولید کراس اور DBX را آغاز کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر