;
coinex

شارژ باتری گوشی هوشمند آینده، با شکر

در در آینده ی نزدیک، شارژ باتری گوشی هوشمند با شکر امکان پذیر خواهد شد.آینده ی نزدیک، شارژ باتری گوشی هوشمند با شکر امکان پذیر خواهد شد.

حتما برای شما جالب خواهد بود که از شکر برای شارژ باتری گوشی های هوشمند خود استفاده کنید. تصور کنید که باتری گوشی هوشمند شما رو به اتمام باشد و تنها با یک قاشق مربا خوری شکر، بتوانید، شارژ باتری گوشی هوشمند خود را تامین کنید و برای چند ساعت گوشی را روشن نگه دارید. این روند که در حال حاضر در حال آزمایش است، امکانی فراهم می کند تا سلول های شکر انرژی مورد نیاز برای باتری گوشی هوشمند شما را فراهم کنند. باتری هایی که می توانند با شکر شارژ شوند،  همتراز باتری های معمولی خواهند بود. بدیهی است، که با این تکنیک، انرژی  لازم برای شارژ باتری گوشی هوشمند ، به صورت ارزان تر فراهم می شود.

تامین انرژی باتری با شکر، بر مبنای کشفی است که چهار سال قبل توسط نوابغی در دانشگاه MIT بوجود آمد. در این تحقیق از نانولوله های کربنی استفاده شد که دو سر آن با مواد قابل احتراق پوشش یافته بود. از شکر نیز برای گرم کردن نانولوله های کربنی، استفاده شد که یک جریان الکتریکی، ایجاد می کند. در آزمایش های قبلی، مقدار کمی برق تولید شده است. در حال حاضر، یک استاد مهندسی شیمی به نام مایکل استرانو، در دانشگاه MIT، بهره وری از این روند را بیش از هزار بار، افزایش داده است. با توجه به گفته ی دانشگاه MIT، تیم این استاد، قادر به ایجاد دستگاهی شده اند که می تواند برای تامین انرژی باتری مورد استفاده قرار گیرد.

استرانو می گوید که بهبود بهره وری، این پروژه را از یک کنجکاوی صرف، به پروژه ای جدی تبدیل می کند که می تواند منجر به بهره برداری تجاری شود. استرانو معتقد است که این تکنولوژی نسبت بهدیگر تکنولوژی های انرژی قابل حمل که شامل سلول های  لیتیوم  آهن و سوخت سلولی هستند، به صورت قابل توجهی متمایز است او همچنین اضافه می کند که قبلا در مورد این پدیده، تحقیقی صورت نگرفته است.

هنگامی که این آزمایش برای اولین بار آغاز شد، مواد منفجر شونده تری برای ایجاد گرمای لازم مورد استفاده قرار گرفت. اما این تیم کشف کردند که ساکارز یک منبع کارآمد برای تولید گرما و در نتیجه تولید جریان الکتریکی است. البته مواد دیگر ممکن است کارآمدتر باشند اما تمام چیزی که لازم است، گرمایی است که منجر به سوزاندن سیم شود.

کوروش کلانتر زاده، استاد مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه RMIT می گوید: “ما می توانیم به انرژی فوق العاده ای دست یابیم، که به دست آوردن آن از طریق باتری امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، سیستم موج ترموپاور را می توان برای تأمین انرژی واحد انتقال از راه دور در مراکز میکرو و نانو مخابراتی استفاده کرد”

یکی از یافته های بسیار بزرگ این تحقیقات این است که منبع انرژی، در طول زمان انرژی خود را از دست نمی دهد. به عبارت دیگر، این دستگاه های انرژی می تواند به مدت زیاد و نامحدود، بدون از دست دادن انرژی در قفسه فروشگاه ها باقی بمانند. همچنین می تواند به اندازه های بسیار کوچک در مقیاس پایین، ساخته شود و برای تولید کنندگان برای افزودن مولفه های بزرگتر و قوی تر فضایی فراهم کند. امیدواریم این تکنولوژی بهبود یابد و هرچه زودتر به گوشی های هوشند راه پیدا کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر