;
coinex

آمار تصاحب مشاغل توسط روبات ها به بیش از 80 درصد رسیده است

آمار تصاحب مشاغل توسط روبات ها ، روز به روز بیشتر می شود و در برخی از کشورهای در حال توسعه این آمار به بیش از 80 درصد رسیده است.
آمار تصاحب مشاغل توسط روبات ها ، روز به روز بیشتر می شود و در برخی از کشورهای در حال توسعه این آمار به بیش از 80 درصد رسیده است. البته همه کشورها در خطر ابتلا به تصاحب شغل توسط ربات ها هستند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه مارس هشدار داد که ربات ها در آینده با هزینه ی کمتر از 20 دلار در ساعت، مشاغل را خواهند ربود که در این صورت 62 درصد از مشاغل آمریکا در خطر قرار می گیرد.

یک گزارش جدید نشان می دهد که کشورهای در حال توسعه بیشتر در معرض خطر تصاحب مشاغل توسط روبات ها یا اتوماسیون کار هستند. زیرا سهم مشاغل در کشور های در حال توسعه نسبت به کشور های پیشرفته، به صورت قابل توجهی مربوط به کارهای تجربی است. در کشور های پیشرفته تر بسیاری از این مشاغل در حال حاضر از بین رفته و در معرض خطر بودن برای آنها معنی ندارد.

حتی در کشورهای رده پایین نیز به طور چشمگیری تصاحب مشاغل توسط روبات ها دیده می شود. به عنوان مثال، در مقدونیه، که رتبه 15 را دارد، می توان دید که 68 درصد از مشاغل اتوماسیون می شود(شما می توانید یک لیست جامع تر از 15 کشوری که بیشتر در معرض خطر قرار دارند را در اینجا ببینید.)

اما آنچه واقعا در گزارش بانک جهانی در صدر قرار دارد، کشور اتیوپی است.

بانک جهانی برآورد پیش بینی های تنظیم شده و تنظیم نشده از نظر درصد مشاغل در معرض خطر برای اتوماسیون شدن را فراهم کرده است. آمار های تنظیم نشده دیدی می دهد که می توان دریافت چه تعداد از مشاغل در معرض خطر هستند. آمار تنظیم شده نیز یک نگاه واقع بینانه تر از شانس اینکه مشاغل  با گذشت زمان با پیشرفت تکنولوژی تبدیل به اتوماسیون می شوند را ایجاد می کند.

برای اتیوپی، 84 درصد از مشاغل در معرض خطر اتوماسیون، هستند که این آمار بر اساس برآوردهای تنظیم نشده بانک جهانی است. این آمار در قطره به 43٪ برای پیشرفت های فن آوری تنظیم شده، است. اما آمار تنظیک شده باز هم نشان می دهد که نزدیک به 50 درصد از مشاغل اتیوپی می تواند اتوماسیون باشد. با توجه به اینکه جمعیت اتیوپی فقط 100 میلیون نفر (در سال 2013) برآورد شده است، با این ارقام ده ها میلیون نفر از مردم به طور بالقوه بیکار محسوب می شود.
برای مبارزه با این روند، گزارش بانک جهانی نشان می دهد که باید چشم به مشاغلی دوخت که شبیه سازی آن برای تکنولوژی سخت است. مانند مشاغلی که با مهارت های شناختی و اجتماعی و احساسی پیشرفته درگیر هستند.
سیاست کشورها می تواند بگونه ای اتخاذ شود تا افراد مطمئن باشند که اگر شغلی حذف شود می توانند شغل دیگری بیابند. اما سال ها طول خواهد کشید تا چنین اقداماتی اثر گزار شود.

گزارش بانک جهانی بیان می کند که: “پاسخ سیاست، علاوه بر بازاندیشی سیستم های حفاظت اجتماعی، می تواند در بخش های آموزش و پرورش انجام گیرد، در واقع روی آموزش های بهتر و پاسخگو تر کار کنند، زیرا  اصلاحات در این بخش ها، سال ها به طول می انجامد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر