;
coinex

بررسی تعدادی از ویژگی های جدید iOS 9.3

وقت آن رسیده است که تعدادی از ویژگی های جدید iOS 9.3 را بررسی کرده و جنبه های مثبت و منفی آن را بیان کنیم.

وقت آن رسیده است که تعدادی از ویژگی های جدید iOS 9.3 را بررسی کرده و جنبه های مثبت و منفی آن را بیان کنیم.

رویداد های اپل همیشه با هیجان برگزار می شود، یا سخت افزار جدیدی معرفی می شود و یا یک نسخه خاص از نرم افزار اصلی برای اولین بار نشان داده می شود. رویداد اخیر اپل که چند روز پیش برگزار شد، روی سخت افزار های قدیمی متمرکز بود. در این رویداد یک آیفون SE که مدل کوچک شده ای از آیفون های قدیمی بود و یک آیپد پرو 9.7 اینچی دیده شد. در این میان چند بند با طراحی جدید برای اپل واچ نیز ارائه شد.

اما چیز جدیدی که در این رویداد دیده شد، مربوط به بخش نرم افزار است. ویژگی های جدید iOS 9.3 ارائه شد. آخرین نسخه از پلت فرم اپل اکنون برای کاربران آیفون و آیپد در دسترس است. در واقع موردی که در این رویداد بسیار هیجان انگیز و جدید محسوب می شود، ارائه ی این نسخه و ویژگی های خاص آن است.

در ادامه به بررسی ویژگی های جدید ios 9.3 می پردازیم:

 

1. قابلیت نایت شیفت

فیلترهای نایت شیفت، برای کمک به خواب بهتر کاربر، زمانی که از دستگاه خود در نزدیکی شب، استفاده می کند، نور آبی مضر را کاهش می دهد.

هیچ کدام از دیگر ویژگی های جدید iOS 9.3  به اندازه ی نایت شیفت جالب نیست. شاید به دلیل ارزش کاربردی بالقوه ی آن، باشد ولی در هر صورت برای کاربران بسیار جذاب است. برای کسانی که با این ویژگی آشنا نیستند، باید بگوییم که تحقیقات نشان داده اند که نور متمایل به آبی ساطع شده از صفحه نمایش ابزارهای مدرن ممکن است خواب کاربر را به تاخیر بیاندازد. افرادی که عادت دارند با گوشی، تبلت یا لپ تاپ خود قبل از خواب کار کنند، به احتمال زیاد این تجربه را داشته اند. نایت شیفت با کاهش مقدار نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش آیفون یا آیپد، باعث می شود خواب راحت تری داشته باشید.

در حال حاضر، برخی از شما ممکن است در مورد فیلتر نور این طیف آبی تردید داشته باشید. با این وجود، اگر مشکلاتی برای به خواب رفتن دارید، به شدت توصیه می شود که هنگام کار با دستگاه هوشمند خود در نزدیکی شب، نایت شیفت را امتحان کنید. این ویژگی درست مثل f.lux کار می کند، f.lux قطعه نرم افزاری است که بر روی مک، دسکتاپ ها و کامپیوتر های  لینوکسی، در دسترس بوده است. پس از استفاده از آن، برای یک مدت طولانی، برخی از کاربران تایید کرده اند که واقعا باعث ایجاد تفاوت در برنامه ی خواب آنها شده است و پس از استفاده از آن خواب راحت تری داشته اند. اکنون نیز پس از مدتی که ویژگی نایت شیفت نیز در میان طیف گسترده ای از کاربران مورد استفاده قرار گرفت، بازخورد های آن را خواهیم دید.

نکته ی منفی فعال کردن قابلیت نایت شیفت، این است که رنگ نمایشگر را از تعادل خارج می سازد و آن را به سمت طیف گرم می برد که شاید در لحظه ی اول برای کاربر خوشایند نباشد. یکی از بارزترین جنبه های منفی نایت شیفت این است که زمان فعال بودن آن، دقت و صحت رنگ کاملا خارج از تعادل، می شود و برخی از رنگ ها ممکن است جوری به نظر آیند، که واقعا آن گونه نیستند.

یک گزینه تاگل در کنترل سنتر کشویی وجود دارد که می توان از طریق آن قابلیت نایت شیفت را روشن یا خاموش کرد. این مورد در نسخه ی بتای iOS 9.3 دیده نمی شد. همچنین کاربر آزاد است تا میزان کاهش نور آبی را تنظیم کند. برای آموزش نحوه ی فعال کردن و مدیریت نایت سیفت به این لینک مراجعه کنید.

فیلترهای نایت شیفت، برای کمک به خواب بهتر کاربر، زمانی که از دستگاه خود در نزدیکی شب، استفاده می کند، نور آبی مضر را کاهش می دهد.

.

2. در راستای محافظت از نوت ها می توان برای ورود به آنها رمز عبور و یا اثر انگشت گذاشت

نوت یکی از پر استفاده ترین برنامه های iOS است، بنابراین اپل باید آن را بهبود بخشد. در ios 9.3 چندین قابلیت جدید و بسیار مفید برای این برنامه، آمده است. با به روز رسانی به iOS 9.3  می توانید از این قابلیت ها لذت ببرید. می توانید یادداشت ها را بر اساس حروف الفبا، تاریخ اضافه شدن و یا بر اساس تاریخ ویرایش شدن مرتب کنید. به راحتی می توانید با استفاده از دکمه ی جدید چک لیست در پایین این برنامه، یک لیست ایجاد کنید. هنگامی که طراحی می کنید، با کشیدن دو انگشت به سمت چپ می تواند به یک بوم دیگر بروید. مهم تر از همه اینکه گزینه ای برای حفاظت از یادداشت های شما و دور نگه داشتن آنها از چشم های کنجکاو، ایجاد شده است که بزرگترین ویژگی فراهم آمده برای برنامه ی نوت محسوب می شود. شاید شما متوجه آن نشده باشید، این گزینه در بخش دکمه ی اشتراک وجود دارد.

به طور کلی، تامین امنیت یادداشت ها، یکی از ویژگی های مفید است، به خصوص به این خاطر که می توان هم رمز و هم اثر انگشت را برای آن استفاده کرد. اما با این حال، هنور هم بهبود آن جا دارد. اولا اینکه، عجیب است که محافظت از نوت ها، می تواند حذف شود. مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که چند کلمه اول موجود در نوت، حتی پس از بکار بردن رمز عبور، قابل مشاهده است. البته، فرض می کنیم، که این مورد نشانه ای باشد برای اینکه متوجه شویم ماهیت یادداشت ما چیست زیرا اگر همه ی آنها به طور کامل پنهان باشند، داشتن چند یادداشت با کلمات عبور متفاوت، گیج کننده خواهد بود.

همانطور که در بالا ذکر شد، از اثر انگشت نیز می توان به جای رمز عبور برای قفل کردن یادداشت ها استفاده کرد. به یاد داشته باشید که این گزینه آنطور که باید، آشکار نیست. با رفتن به مسیر : Settings > Notes گزینه ی استفاده از تاچ آی دی را فعال کنید. توجه داشته باشید که شما باید یک رمز عبور بر روی هر یادداشت داشته باشید، حتی اگر بخواهید استفاده از اثر انگشت را به جای آن، انتخاب کنید.

در راستای محافظت از نوت ها می توان برای ورود به آنها رمز عبور و یا اثر انگشت گذاشت

3. اقدامات سریع لمس سه بعدی در برنامه ها

با ویژگی های جدید iOS 9.3 ، قابلیت لمس سه بعدی که در پرچمداران اپل معرفی شد، بیشتر به چشم می آید. در چند برنامه ی کاربردی سیستم، اقدامات سریع اضافه شده است، از جمله اینکه کلید های میانبر بسیار کاربردی برای باتری، وای فای و یا تنظیمات بلوتوث، همه از نماد تنظیمات در دسترس قرار گرفته است (آیکون میانبر تنظیمات که در نسخه ی بتای iOS 9.3 در دسترس بود، به دلیل برخی ملاحظات، حذف شده است). همچنین، با فشار محکم تر بر روی برنامه ی آب و هوا، سه مکان برتر  از شهرها را در لیست شما، نشان می دهد. به طور کلی، کلید های میانبر خیلی مسئله خاصی نیستند، ولی اضافه کردن ویژگی های جدید خوب است.

4. تجربه ی بهتر برای برنامه ی نیوز

برنامه نیوز در iOS یک ابزار عالی برای پیگیری از آخرین اخبار است. این برنامه در حال حاضر در iOS 9.3  بیشتر رشد کرده است. آخرین به روز رسانی این برنامه، چیدن مقالاتی را که ممکن است برای کاربر جالب باشد تغییر داده است. این اخبار در بخش تاپ استوری در بالای برنامه ذکر می شوند.

همچنین تغییرات جزئی اما جالب دیگری نیز در برنامه نیوز بوجود آمده است. به عنوان مثال، با کشیدن یک خبر در فید به سمت چپ، امکان به اشتراک گذاری آن فراهم می شود و با کشیدن آن به سمت راست نشان داده می شود که آن خبر مورد پسند کاربر نیست و  یا می خواهد منیع آن را به طورکامل قطع کند. از طرفی، ویدئو ها درست در فید نیوز اجرا می شوند بدون اینکه لازم باشد کل خبر باز شود. همچنین می توان خبر ها را به صورت لنداِسکیپ خواند.

به خاطر داشته باشید که، برنامه اخبار اپل هنوز هم برنامه ی اخبار نهایی نیست. هنوز هم نمی توان فیدهای خبری که توسط اپل تایید نشده باشد را به آن اضافه کرد، هنوز هم قالب بندی گاه به گاه دارد و تنظیم اندازه متن هر مقاله در دسترس نیست. از طرفی این سرویس تنها در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا در دسترس است. اما برای هر کسی که می خواهد از آخرین اخبار و یا داغترین روندها مطلع باشد خوب است.

اینها تنها برخی از تغییراتی است که با ویژگی های جدید iOS 9.3 برای آیفون و آیپد به ارمغان آمده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر