;
coinex

جایگزینی صفحه نمایش های ال سی دی با آمولد

آمولد هم اکنون همه ی فاکتورها را برای تبدیل شدن به صفحه نمایش برتر آینده داراست.

آمولد هم اکنون همه ی فاکتورها را برای تبدیل شدن به صفحه نمایش برتر در آینده داراست.

در حال حاضر پنل های آمولد علاوه بر بازدهی و کارامدی و رنگ های خروجی عمیق تر برای تولید، ارزان تر از نوع ال سی دی (LCD) هستند. شرکت تحقیقاتی تکنولوژی IHS ادعا می کند که هزینه های تولید پنل های آمولد و ال سی دی در فصل اول به ترتیب به ۱۴.۳ دلار و ۱۴.۶ دلار بر اساس هزینه برای یک گوشی هوشمند فول اچ دی ۵ اینچی کاهش یافته است. این قیمت ها به نسبت قیمت های سال گذشته کاهش یافته است. قیمت نمونه آمولد  آن ۱۷.۱ دلار و قیمت نمونه ی ال سی دی آن هم ۱۵.۷ دلار بوده است. به نظر می رسد که قرار است پنل های آمولد با نمونه های ال سی دی جایگزین شوند. به طوریکه نه تنها در گوشی های هوشمند رده بالا شاهد آنها خواهیم بود بلکه در نمونه های متوسط و رده پایین هم از این پنل ها استفاده خواهد شد.

احتمالا این تغییر قیمت برای گسترده کردن این پنل ها و جذب طیف وسیعی از مشتریان و پایان استهلاک خطوط تولید باشد. IHS به این نکته هم اشاره می کند که سامسونگ دیسپلی، بزرگترین شرکت شناخته شده در این زمینه، از نیمه ی دوم سال گذشته به سرعت پنل های آمولد با سایز کوچک و متوسط تولید کرده است. این شرکت سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند چینی مانند میزو و اوپو را به عنوان مشتریان خود تامین کرده که نرخ عملیاتی این شرکت را تا ۹۵ درصد افزایش می دهد. همانطور که هزینه های امکانات در حال اجرا ثابت می شود، هزینه های محصولات هم کاهش می یابد البته اگر خروجی آنها با ارتقای نرخ بهره برداری افزایش یابد. سامسونگ دیسپلی هم موفق به تثبیت بازدهی در طول مراحل اولیه تولید شد که تاثیر مثبتی روی قیمت این پنل ها هم گذاشت.

با این قیمت های کاهش یافته، سازندگان گوشی های هوشمند چینی نه تنها در محصولات پرمیوم خود از این پنل ها بهره می برند بلکه در مدل های متوسطشان هم از این پنل ها استفاده خواهند کرد. تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که هم اکنون که قیمت نمونه های آمولد و ال سی دی تقریبا یک اندازه شده، تولید کنندگان به سرعت پنل های ال سی دی خود را با نمونه ی آمولد آنها جایگزین می کنند. در این میان سامسونگ دیسپلی هم در حال فراهم کردن امکانات خود برای افزایش محصولات است به این معنی که هزینه های محصولات آمولد به همین روند کاهش قیمت ادامه می دهد. علاوه بر این افزایش تقاضا هم رقابت زیادی در میان سازندگان ایجاد خواهد کرد و به همین ترتیب تولید صفحه نمایش های آمولد را فعال نگه می دارد.

به تازگی سامسونگ دیسپلی در خطوط تولید پنل های اولد انعطاف پذیر خود در Tangjeong در کره جنوبی سرمایه گذاری ۳۲۵.۷۳ میلیون دلاری کرده است. کل قابلیت های تولید پنل های اولد این شرکت از ۳۹۰۰۰ ورق در ماه به ۹۰۰۰۰ ورق در ماه افزایش خواهد یافت. ناظرین این صنعت بر این باورند که سامسونگ دیسپلی هم اکنون در حال آماده سازی برای پاسخگویی به تقاضای اپل برای پنل های انعطاف پذیر اولد  است. منابعی مانند روزنامه ی ژاپنی Nikkei ادعا می کنند که اپل به دنبال این است که برای آیفون ها و آیپد های سال آینده ی خود به تکنولوژی اولد سوئیچ کند و به زودی هم بخش های صفحه نمایش ال جی و سامسونگ قراردادی را بین خود امضا خواهند کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر