;
coinex

چیپ ست Helio X30 مدیاتک دارای پردازنده ی 3 خوشه ای و 10 هسته ای خواهد بود

چیپ ست Helio X30 مدیاتک دارای پردازنده ی 3 خوشه ای و 10 هسته ای خواهد بود

Helio X20 اولین چیپ ست مدیاتک است که دارای پردازنده ی 3 خوشه ای و 10 هسته ای است. چیپ ست مذکور برای تولید انبوه آماده است و گزارش ها حاکی از این هستند که Meizu Pro 6 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به چیپ ست جدید مدیا تک مجهز خواهد بود.

به نظر می رسد که تراشه ی Helio X25 نیز در راه باشد و به زودی شاهد حضور آن در گوشی LeTV Le2 باشیم.
اما خبر می رسد که مدیاتک کار خود برای ساخت جانشین بعدی تراشه X20 را که هنوز در عمل آن را ندیده یم شروع کرده باشد. نام تراشه ی جدید مدیاتک Helio X30 است و به نظر می رسد که در سال 2017 اولین گوشی مجهز به این تراشه را شاهد خواهیم بود.

شایعات حاکی از این هستند که تراشه ی جدید نیز به مانندX20  Helio از معماری 3 لایه برخوردار است و دارای دو هسته ی Artemis با فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز، چهار هسته ی Cortex-A53 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته ی Cortex-A35 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز خواهد بود. هسته ی Artemis با طراحی ARM جانشین Cortex-A72 شده است و باید با هسته ی کریو کوالکام رقابت کند. گفتنی است هسته ی A35 به شدت از لحاظ مصرف انرژی بهینه است و نسبت به Cortex-A7 عملکردی تا 40 درصد سریع تر دارد.
تراشه ی Helio X30 باید بتواند از پردازنده ی گرافیکی 4 هسته ای PowerVR 7XT پشتیبانی کند و توانایی همراهی دوربین های 26 مگاپیکسلی، تنظیمات دو دوربینی و اتصالات VR و LTE Cat.13 را داشته باشد.

گفته می شود تراشه ی Helio X30 با فرآیند ساخت 10nm FinFET ساخته می شود که این به معنای بازدهی 100 درصد بیشتر در مصرف انرژی نسبت به Helio X20 است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gsmarena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر