;
coinex

بهترین تصاویر نجومی در هفته ی گذشته

بهترین تصاویر نجومی در هفته ی گذشته

بهترین تصاویر نجومی هفته ی گذشته از بهترین اتفاقات این عرصه ی علمی خبر می دهند.

با تماشای هر کدام از این تصاویر، از بهترین های جهان هستی مطلع خواهید شد.

با کلیلک روی عکس ها می توانید آنها را در اندازه ی واقعی تماشا کنید؛ با تکرا همراه شوید.

.

ستاره ی HD 44179 توسط سازه ای بزرگ به نام Red Rectangle (چهارگوش قرمز) احاطه شده است..

ستاره ی HD 44179 توسط سازه ای بزرگ به نام Red Rectangle (چهارگوش قرمز) احاطه شده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، نام آن بر اساس ظاهر چهار گوش و نور قرمزی که از آن متساعد می شود، انتخاب شده است. این تصویر بسیار جزئی که توسط تلسکوپ هابل به ثبت رسیده، ظاهر چهارگوش آن را از نبولا نشان می دهد؛ ظاهر آن در این زاویه بیشتر شبیه به حرف X بوده که گازهای فضایی درخشان آن را احاطه کرده اند؛ و در نهایت چیزی شبیه به پله های نردبان به نظر می رسد.

.

در این تصویر، مجموعه ی حفره های در هم آمیخته را در قسمت غربی Valles Marineris مریخ مشاهده می کنید. برخی لایه ها در دیوار حفره ها مشخص هستند؛ و در برخی نواحی، لایه ها توسط چینه ها، جابه جا شده اند.

در این تصویر، مجموعه ی حفره های در هم آمیخته را در قسمت غربی Valles Marineris مریخ مشاهده می کنید. برخی لایه ها در دیوار حفره ها مشخص هستند؛ و در برخی نواحی، لایه ها توسط چینه ها، جابه جا شده اند. چه چیزی باعث شکل گیری این لایه ها و فرود آنها در حفره ها شده است؟ مطالعات و بررسی های بیشتر در این زمینه، قطعا پاسخ این سوال را خواهد یافت.

.

دانشمندان توانستند سیاهچاله ی عظیمی را در یک منطقه ی نادر و غیر منتظره، مکان یابی کنند. جرم این سیاهچاله، 17 میلیارد بار بیشتر از خورشید است. .

دانشمندان توانستند سیاهچاله ی عظیمی را در یک منطقه ی نادر و غیر منتظره، مکان یابی کنند. جرم این سیاهچاله، 17 میلیارد بار بیشتر از خورشید است. این سیاهچاله در مرکز یک کهکشان و در ناحیه ای کم تراکم، کشف شده است. نتیجه ی رصد های انجام شده توسط تلسکوپ هابل و تلسکوپ جمینی در شیلی نشان می دهد که وجود سیاهچاله های غول پیکر، رایج تر از آن چیزیست که تصور می شده است. تصویری که مشاهده می کنید، توسط کامپیوتر شبیه سازی شده است.

.

تصاویر به ثبت رسیده توسط کاسینی از سیاره ی زحل، این سیاره را در قسمت شمالی تصویر نشان می دهد، این درحالیست که می توان حلقه ی در حال رشد آن را از تمام زوایا مشاهده کرد. .

تصاویر به ثبت رسیده توسط کاسینی از سیاره ی زحل، این سیاره را در قسمت شمالی تصویر نشان می دهد، این درحالیست که می توان حلقه ی در حال رشد آن را از تمام زوایا مشاهده کرد. در اینجا، نیمی از سیاره ی زحل به صورت کج قابل مشاهده است. همچنین، می توان دیونه (یکی از ماهواره های زحل که توسط کاسینی مکان یابی شده) را در فاصله ی 698 مایلی آن، در گوشه ی سمت چپ تصویر مشاهده کرد. خط مجزا کننده ی شب و روز در زحل نیز به صورت کج و نا هموار مشخص شده است؛ این امر نشان می دهد که سیاره ی زحل به انقلاب تابستانی شمالی خود نزدیک می شود. در نتیجه، قطب شمال سیاره در طول روز، در مقابل خورشید قرار دارد.

.

این تصویر توسط ماهواره ی NPP ناسا و تصویر بردار رادیومتر اینفرارد قابل دید آن به ثبت رسیده است. مشاهده می کنید که آب گلف استریم در جهت موازی با لایه ها، جریان داشته و جریان متلاطمی را در بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی، قطع می کند. این تلاطم (توسط رنگدانه های فیتوپلانگتونی مشخص شده است) در سراسر حوضه ی آمریکای شمالی، از آنگادا تا برمودا و کیپ کود، گسترده شده است..

این تصویر توسط ماهواره ی NPP ناسا و تصویر بردار رادیومتر اینفرارد قابل دید آن به ثبت رسیده است. مشاهده می کنید که آب گلف استریم در جهت موازی با لایه ها، جریان داشته و جریان متلاطمی را در بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی، قطع می کند. این تلاطم (توسط رنگدانه های فیتوپلانگتونی مشخص شده است) در سراسر حوضه ی آمریکای شمالی، از آنگادا تا برمودا و کیپ کود، گسترده شده است.

.

کاوشگر مریخ پیمای ناسا توانست این تصویر از خاک های مریخی که در پایین دره در حال پیچ و تاب خوردن هستند را به ثبت برساند. در این تصویر می توان رد حرکت کاوشگر را مشاهده کرد که بالای سراشیبی “Knudsen Ridge” قرار گرفته است. این سراشیبی، بخشی از قسمت جنوبی دره ی ماراتون یا “Marathon Valley” را شکل می دهد..

کاوشگر مریخ پیمای ناسا توانست این تصویر از خاک های مریخی که در پایین دره در حال پیچ و تاب خوردن هستند را به ثبت برساند. در این تصویر می توان رد حرکت کاوشگر را مشاهده کرد که بالای سراشیبی “Knudsen Ridge” قرار گرفته است. این سراشیبی، بخشی از قسمت جنوبی دره ی ماراتون یا “Marathon Valley” را شکل می دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: wired


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر