;
coinex

ساخت سلول خورشیدی که از قطره های باران انرژی می گیرد

ساخت سلول خورشیدی که از قطره های باران انرژی می گیرد

سلول خورشیدی که حتی در هوای بارانی نیز به جذب انرژی خورشید ادامه می دهند، وابستگی به هوای همیشه آفتابی را از بین می برد.

به طور معمول باران و هوای بارانی بزرگترین معضل سلول های خورشیدی هستند؛ اما تیمی از دانشمندان چینی توانستند این مشکل بزرگ را به یک منفعت تبدیل کنند. این دانشمندان با ساخت نوعی سلول خورشیدی که به لایه ای از گرافین (به ضخامت یک اتم) مجهز شده، توانستند انرژی را از قطره های باران دریافت کنند؛ این روند در ابری ترین روزهای سال نیز سودمند خواهد بود.

در این فرآیند، آب به گرافین می چسبد و به نوعی، یک خازن طبیعی را ایجاد می کند. تفاوت انرژی شدید میان الکترون های گرافین و یون های آب، باعث ایجاد الکتریسیته می شود.

تنها ایراد کار در این است که این تکنولوژی چندان کارآمد نیست؛ چرا که تنها می تواند 6.5 درصد از انرژی دریافت شده را تبدیل کند. این مقدار در مقایسه با بهترین پانل های خورشیدی که قابلیت تبدیل 22 درصد از انرژی را دارند، بسیار ناچیز است. اگر دانشمندان بتوانند کیفیت عملکرد گرافینی که سلول خورشیدی را می پوشاند، تقویت کنند، به راه حلی رویایی دست یافته اند. بدین ترتیب، برای کاهش وابستگی به انرژی های تبدیل شدنی، لازم نیست که همیشه در مناطق آفتابی زندگی کنیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر