;
coinex

ماشین ضد مرگ ولوو در چین آزمایش می شود

 ماشین ضد مرگ ولوو ، آزمون های مختلف را در کشور چین پشت سر می گذارد.

ماشین ضد مرگ ولوو، به منظور آشنایی با ترافیک جاده های مختلف، آزمون های متنوعی را در چندین کشور پشت سر خواهد گذاشت.

کمپانی ولوو، برنامه ی ضد مرگ کردن ماشین های خود را تا سال 2020 عملی خواهد کرد؛ این خودروساز، در راستای تحقق این پروژه قصد دارد ماشین های خود را در جاده های چین آزمایش کند.

ولوو قصد دارد 100 واحد از ماشین های خودران خود را در جاده های چین آزمایش کند؛ که بنابر اعتقاد این کمپانی، “پیشرفته ترین تجربه ی رانندگی خودران” خواهد بود.

تجربه ی سواری روزانه با این تعداد از ماشین های خودران، تا به حال توسط هیچ خودروساز دیگری مورد آزمایش قرار نگرفته است. کمپانی ولوو اعلام کرده که به دنبال همکاری شهروندان چینی در آزمایش ماشین ضد مرگ ولوو XC90 در جاده های این کشور است. اریک کولینگ، مدیر بخش فنی امنیت و پشتیبانی ولوو اعلام کرده که زمان دقیق انجام این پروژه مشخص نیست؛ اما این پروژه، یکی از شاخه های برنامه ی DriveMe ولوو است که در آن، 100 ماشین ضد مرگ ولوو در سال 2017 در شهر گوتنبرگ سوئد آزمایش می شوند.

کولینگ در این باره می گوید: “کار کردن با مشتریان واقعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آزمایش و راندن ماشین ها توسط مهندسان در مسیر های مشخص شده، کافی نیست. ما می خواهیم بدانیم که مردم چگونه از ماشین های خودران استفاده می کنند؛ آیا احساس راحتی و امنیت دارند یا خیر.”

این پروژه در راستای برنامه ی ضد مرگ کردن ماشین های ولوو تا سال 2020 انجام خواهد شد. همانطور که کولینگ اعلام کرده بود: “هیچ کس نباید در ماشین های جدید ولوو آسیب دیده و یا جان خود را از دست بدهد.”

کمپانی ولوو برای تحقق این هدف، برخی از قابلیت های شبه خودران را در تمام ماشین های خود قرار داده است. برای مثال، آخرین مدل ولوو S90 از سیستم دستیار اتوپایلوت برخوردار است؛ این قابلیت شرایطی را فراهم می کند که ماشین بتواند تا سرعت 80 مایل بر ساعت (128 کیلومتر بر ساعت) را به صورت خودران طی کند.

گولینگ معتقد است: “برنامه ی درایو می ولوو، نشان دهنده ی گام های واقعی این شرکت برای ماشین های خودران است که در آن راننده می تواند کارهای دیگری را انجام دهد.”

ماشین ضد مرگ ولوو در چین آزمایش می شود

ماشین ضد مرگ ولوو تنها در جاده های عمومی که از قبل نقشه ی آنها تهیه و امنیت آنها در نظر گرفته شده، آزمایش می شود. بنابراین، داوطلبان می توانند ماشین را اجاره کرده و تنها در منطقه ای که ولوو مشخص می کنند، رانندگی کنند. ماشین ضد مرگ ولوو XC90 به فرمان مجهز خواهد بود تا افراد بتوانند تجربه ی معمولی رانندگی را نیز امتحان کنند. زمانی که ماشین به منطقه ی مشخص شده برسد، ماشین از راننده ی خود می پرسد که آیا مایل به روشن کردن حالت خودران هست یا خیر؛ و در صورت خروج از منطقه، از راننده می خواهد که کنترل را در دست بگیرد.

کولینگ اضافه می کند که دلیل آزمایش ماشین ضد مرگ ولوو در کشور های مختلف، شرایط متنوع جاده هاست. او در این باره توضیح داد: “اگر می خواهید که ماشین های خودران در سرتاسر جهان در دسترس باشند، ما مجبوریم که شرایط استثنایی سراسر جهان را در نظر بگیریم. اگر یک ماشین خودران به درستی در شهر گوتنبرگ عمل کند، این بدان معنا نیست که در شهر های بجینگ و یا لندن نیز به درستی عمل خواهد کرد.”

دلیل انتخاب کشور چین، ترافیک سنگین در برخی جاده های این کشور است. کولینگ اعلام کرد که برنامه ی مشخصی برای آزمایش ماشین ضد مرگ ولوو در کشور های دیگر وجود ندارد؛ اما اصول کمپانی ولوو ” ایجاب می کند که در آینده بدانند، ماشین های خودران در جاده های ترافیکی مختلف، به چه شکلی عمل خواهد کرد.”

کولینگ در آخر اضافه کرد: “بسیاری از افراد در جاده های چین آسیب دیده و یا کشته می شوند. ما معتقدیم که می توانیم با توسعه و گسترش ماشین های خودران، ازین اتفاقات جلوگیری کنیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر