;
coinex

پروژه جدید گوگل برای پشتیبانی از استارتاپ های کارمندان این شرکت

بنا به گزارش ها، گوگل در حال ایجاد یک سیستم انکوباتور در داخل شرکت به منظور کمک به رشد و حفظ استعداد کارآفرینی ست.

بنا به گزارش ها، گوگل در حال ایجاد یک سیستم توسعه در داخل شرکت به منظور کمک به رشد و حفظ استعداد کارآفرینی ست.

این پروژه Area 120 نامگذاری شده و توسط مدیران گوگل، دان هریسون (Don Harrison) و بردلی هوروویتز (Bradley Horowitz) رهبری می شود.

پروژه ی Area 120 چگونه کار می کند:

اول از همه، افراد باید بیزینس پلن و یا همان طرح کسب و کار خود را به گوگل ارائه  دهند و برای پیوستن به Area 120 درخواست دهند.

اگر گوگل طرح آنها را پذیرفت، تیمی به آنها اختصاص می دهد که به صورت تمام وقت و چند ماه بر روی ایده ی آنها کار کند.

در صورت موفق بودن این ایده، گوگل به آنها بودجه ی اضافی می دهد تا بتوانند شرکت جدید خود را (که گوگل سرمایه گذاری کرده است) راه اندازی کنند.

گفته می شود که نام Area 120 به جمله ی معروف این شرکت “۲۰ درصد از زمان” اشاره می کند. در واقع لری پیج و سرگئی برین این موضوع را در شرکت خود فرهنگ سازی کرده اند که هر کارمندی باید ۲۰ درصد از زمان خود را صرف پرداختن به ایده های جدید نماید. جمله ی معروف این دو شخص را در ادامه مطالعه نمایید:

“ما کارکنان خود را تشویق می کنیم که علاوه بر پروژه های تعریف شده برای آنها، ۲۰ درصد از زمان خود را به این موضوع اختصاص دهند که چه ایده ای می توانند پیاده سازی کنند که به نفع آنها و گوگل باشد. این موضوع باعث می شود که آنها خلاق تر باشند و پیشرفت های قابل توجهی هم به این صورت اتفاق می افتد.”

از جمله ی این موفقیت های ۲۰ درصدی بزرگ می توان به توسعه ی گوگل نیوز(Google News)، جیمیل (Gmail) و ادسنس (AdSense) اشاره کرد.

به نظر می رسد که این پروژه ی Area 120 به منظور تشویق بیشتر و گسترش و حفظ روحیه ی کارآفرینی در شرکت باشد که این هم بخشی از منطق پشت ایجاد آلفابت است. هنگامی که لری پیج سال گذشته آلفابت را معرفی کرد یکی از اهداف خود را به این صورت بیان کرد که یکی از اهداف من توانمند سازی کارآفرینان و شرکت ها برای رشد است.

Area 120 در یکی از ساختمان های اداری سان فرانسیسکو واقع شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر