;
coinex

اهداف بزرگ و بشر دوستانه مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ اهداف بشردوستانه و فکرهای بزرگی در سر دارد.

مارک زاکربرگ اهداف بشردوستانه و فکرهای بزرگی در سر دارد.

این کمپانی اعلام کرد که به عنوان بخشی از درآمدهای فوق العاده زیاد فیسبوک، یک ساختار جدیدی برای سهام در نظر گرفته که زاک را به عنوان ناظر تمام و کمال باقی می گذارد حتی در صورتی که اکثر سهام خود را هم اهدا کند.

مدیر عامل شرکت فیسبوک توضیح داد:”من می توانم به عنوان بنیانگذار فیسبوک، کنترل و نظارت بر این شرکت را داشته باشم بنابراین ما می توانیم برای ایجاد دستاوردهایی بلند مدت به کار خود ادامه دهیم. پریسیلا و من می توانیم به زودی پولمان را برای کارهای مهم سرمایه گذاری کنیم.”

زاکربرگ قبلا خبر داده بود که قصد دارد ۹۹ درصد از سهام فیسبوک خود را ببخشد و علاوه بر این او سه مورد از چالش های جهانی را بازگو کرد و بیان کرد که “احساس می کنم برای کمک به حل این چالش ها مسئولم.”

مواردی که برای زاکربرگ چالش برانگیز شده است عبارتند از:

  • درمان تمام بیماری ها تا پایان این قرن
  • به روزرسانی سیستم آموزش و پرورش به گونه ای که برای هر دانش آموز شخصی سازی شود.
  • حفاظت از محیط زیست در برابر تغییرات آب و هوایی

او در ادامه بیان کرد: “در حال حاضر، دانشمندان، مربیان و پزشکان فوق العاده ای در سراسر جهان وجود دارند که در حال انجام کارهایی فوق العاده و باورنکردنی هستند. ما می خواهیم به این افراد کمک کنیم تا همین امروز و نه ۳۰ یا ۴۰ سال آینده، تفاوتی بزرگ ایجاد کنیم.”

نامه ی کامل زاکربرگ را در ادامه مطالعه نمایید:

همه ی کاری که ما در فیسبوک انجام دادیم بر این پایه استوار بود تا بتوانیم همه ی جهان را به هم مرتبط سازیم. برای حفظ تمرکزمان بر روی این ماموریت، ما همیشه به عنوان یکی از شرکت های پییشتاز بوده ایم. همین ساختار به ما کمک کرد تا به فشارهای کوتاه مدتی که اغلب به شرکت آسیب وارد کرد، مقاومت کنیم. این به ما کمک کرد تا جامعه ی خود را پرورش دهیم، کسب و کار خود را ایجاد کنیم و به آن ارزشی جهانی بدهیم. این به ما آزادی عملی داد تا تجارب و محصولات خود را اولویت بندی کنیم و بر روی اپلیکیشن های جدیدی مانند اینستاگرام سرمایه گذاری کنیم؛ تصمیم گیری هایی که در برخی موارد جنبه ی مالی آن اهمیتی نداشت و صرفا برای خدمت به جامعه ی اطراف و سهامداران ما بود.

وقتی من به آینده فکر می کنم، جنبش های برجسته تری را نسبت به گذشته می بینم. ما بر روی فیسبوکی که هم اکنون وجود دارد متمرکز نمی شویم بلکه بر روی چیزی که می تواند در آینده باشد و چیزی که باید برای جامعه ی ما وجود داشته باشد، تمرکز می کنیم. این بدان معناست که ما در بخش هایی مانند گسترش و توسعه ی اتصالات، ترویج هوش مصنوعی و توسعه ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ای که هم اکنون وجود دارند، سرمایه گذاری می کنیم.

با وجود اینکه همیشه ارتباط و اتصال جهان اطراف یکی از مهمترین کارهایی بوده که خود را موظف به انجام آن می دانستم، اما هم اکنون چالش های جهانی بیشتری وجود دارد که احساس می کنم باید برای حل کردن آنها کمک کنم که از جمله ی این موارد هم می توان به درمان همه ی بیماری ها تا پایان قرن، ارتقای سیستم آموزشی به طوری که برای هر دانش آموز شخصی سازی شود و حفاظت از محیط زیست از تغییرات آب و هوایی اشاره کرد. به همین دلیل است که من و پریسیلا طرح چان زاکربرگ را ایجاد کردیم و متعهد شدیم که ۹۹ درصد از سهام خود در فیسبوک را در طول زندگی به منظور پیشبرد پتانسیل انسانی و ارتقای برابری اهدا کنیم.

امروز، هیئت مدیره ی فیسبوک، پیشنهادی را مطرح می کند برای ایجاد کلاس جدید از سهامی که به ما این امکان را می دهد که به هر دو هدف خود دست یابیم. من می توانم کنترل بنیانگذاری فیسبوک را حفظ کنم بنابراین ما می توانیم در درازمدت اهداف خود را عملی کنیم و پریسیلا و من می توانیم پولمان را برای کارهای مهم آتی سرمایه گذاری کنیم. هم اکنون دانشمندان، مربیان و پزشکان فوق العاده ای در سراسر جهان وجود دارند که در حال انجام کارهایی فوق العاده و باورنکردنی هستند. ما می خواهیم به این افراد کمک کنیم تا همین امروز و نه ۳۰ یا ۴۰ سال آینده، با یکدیگر تفاوتی بزرگ ایجاد کنیم.

اگر این طرح موثر واقع شود، ما را وادار به حفظ بهبود فیسبوک به نوعی که هم اکنون هست، می کند. من فکر می کنم که در دراز مدت شما خدمات و سرویس های بهتری خواهید داشت و در نتیجه ی آن جامعه ای قدرتمندتر خواهیم داشت. من معتقدم که ما می توانیم جامعه و دنیای اطراف خود را هر روز بهتر کنیم و در همین راستا هم تلاش خواهم کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر