;
coinex

فروش آیپد در حال بهبود است

کابوس طولانی اپل درباره ی فروش آیپد به پایان خود نزدیک می شود.

کابوس طولانی اپل درباره ی فروش آیپد به پایان خود نزدیک می شود.

نزدیک به سه سال است که فروش آیپد، بنا بر تقسیم بندی های سه ماهه کاهش داشته است؛ این عملکرد ناامید کننده ای برای وسیله ای بود که آن را آینده ی محاسبات می خواندند.

سه ماهه ی اخیر نیز تغییر چندانی رخ نداده است. اپل اعلام کرد که تنها 10.2 میلیون آیپد به فروش رسانده؛ این میزان کمتر از فروش 19 درصدی سال گذشته با تعداد 12.62 میلیون آیپد بوده است.

با تمام این اوصاف، فروش آیپد در سه ماهه ی گذشته، بسیار بالاتر از سطح انتظارات وال استریت بوده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل بسیار خوش بینانه به تغییرات فروش آیپد نگاه می کند: “ما همچنان خوش بینانه نسبت به تجارت آیپد نگاه می کنیم. و همانطور که خاطر نشان کرده بودم، معتقدیم که بهترین برنامه را برای درآمد آیپد نسبت به ماه های قبل در اختیار داریم. گزارش بعدی این برنامه را در ماه جولای اعلام می کنیم.”

دیسوک واکابایاشی در وال استریت ژورنال در توییتر خود منتشر کرد که تیم کوک اعلام کرده که درآمد آیپد “در پایین ترین سطح” است، اما احتمالا در سه ماهه ی جاری تغییری نخواهد داشت.

با تمام این اوصاف، فروش آیپد در سه ماهه ی گذشته، بسیار بالاتر از سطح انتظارات وال استریت بوده است. تیم کوک، مدیر عامل اپل بسیار خوش بینانه به تغییرات فروش آیپد نگاه می کند.

اما چه چیز این تغییرات را ایجاد خواهد کرد؟ احتمالا اپل به راستی استراتژی خود را برای فروش آیپد در تعداد وسیع یافته است. در دو سال گذشته، کمپانی اپل دو مدل از گران ترین آیپد های خود را تغییر نام داده و به عنوان نسخه ی “پرو”، با ویژگی هایی که برای محیط کار مناسب است، مانند کیبوردهای مخصوص به فروش رسانده؛ همچنین، اپل طی قراردادی با IBM، اقدام به طراحی نرم افزارهای مخصوص کسب و کار کرده و آیپد ها را به شرکت ها فروخته است. اپل برای افزایش فروش آیپد حتی تا آنجاییکه پیش رفته که بخواهد با MLB (لیگ بزرگ بیسبال) قرارداد ببندد و فروش آیپد پرو را در این بخش افزایش دهد.

تحلیلگر پاتریک مورهد معتقد است که اعتماد به نفس تیم کوک به این معنی است که او انتظار دارد که تقاضای تجاری در آینده برای آیپد وجود داشته باشد.

مورهد طی ایمیلی به تک اینسایدر گفت: “اگر تیم کوک به بهبود اوضاع امیدوار باشد، احتمالا برای کاربردهای تجاری است و نه مصرف کننده. مصرف کننده های عادی از تبلت های 3 تا 4 و حتی 5 سال قبل خود استفاده می کنند. بنابراین، پیش بینی در این بخش بسیار دشوار است.”

منظور از کاربردهای تجاری برای آیپد مواردی مانند صندوق های پول در کافی شاپ ها و کیوسکها در بیمارستان هاست.

طبق برآورد به عمل آمده از IDC که روز پنجشنبه منتشر شد، اپل هنوز هم 26 درصد از بازار فروش تبلت را در اختیار دارد. اما کاهش فروش آیپد نسبت به گذشته، به سرعت در حال کاهش است. اگر این مساله تا پایان امسال تغییر کند، احتمالا بدین معنی خواهد بود که افراد بسیاری پیرامون مشکل اپل فعالیت می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر