;
coinex

اندروید 6 مارشمالو بر روی 7.5 درصد گوشی های اندرویدی اجرا می شود

اندروید 6 مارشمالو بر روی 7.5 درصد گوشی های اندرویدی اجرا می شود

همانند ماه های گذشته در این مقطع از زمان، آمار مربوط به سهم نخسه های مختلف سیستم عامل اندروید منتشر می شود. به کمک این آمار وضعیت فعلی آخرین نسخه اندروید مشخص می شود و می توان وضعیت پیشرفت شرکت های مختلف در بروزرسانی محصولات خود به جدیدترین سیستم عامل اندروید را به خوبی مشاهد کرد. همان طور که می دانید آخرین ورژن سیستم عامل اندروید، مارشمالو نام دارد.

امروز تیم اندروید میزان سهم نسخه های مختلف اندروید را منتشر کرد و بر اساس آن شاهد رشد نسبتاً خوب اندروید 6 مارشمالو هستیم. در حال حاضر بر روی 7.5 درصد از گوشی های اندرویدی، مارشمالو 6 اجرا می شود و این در حالی است که در ماه گذشته این رقم حدود 4.3 درصد بود. البته در حالت کلی این رقم خیلی بالا نیست و با توجه به نزدیکی زمان انتشار اندروید N، درصد قابل توجهی به شمار نمی آید.

اندروید 5 آبنبات چوبی به عنوان محبوب ترین نسخه اندروید شناخته می شود و همچنان روند نزولی آرامی را دنبال می کند. این نسخه از اندروید حدود 35.6 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که سهم بازار ماه گذشته آن 35.8 درصد است و همان طور که مشخص است با کاهش بسیار ناچیزی مواجه شده است. از این مقدار 16.2 درصد مربوط به اندروید 5 و 19.4 درصد مربوط به اندروید 5.1 است.

با در نظر گرفتن زمان انتشار اندروید 4.4 کیت کت در رتبه بعدی قرار دارد و مطابق انتظار روند نزولی آن همچنان ادامه دارد. سهم اندروید 4.4 از 33.4 درصد در ماه گذشته به 32.5 درصد کاهش یافته است و این سیر نزولی در مورد اندروید 4.1 تا 4.3 نیز وجود دارد. این ورژن از اندروید در ماه های گذشته بر روی 22.3 درصد گوشی ها نصب بوده است و حالا به 20.1 رسیده است. در رتبه بعدی اندروید 4.0.3 و 4.0.4 قرار دارد که سهم این ورژن از 2.2 به 2 رسیده است. در ضمن همچنان شاهد حضور اندروید 2.3.3 تا 2.2.7 در بازار هستیم که سهم آن از 2.6 به 2.2 کاهش یافته است.

اندروید 6 مارشمالو بر روی 7.5 درصد گوشی های اندرویدی اجرا می شود

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر