;
coinex

گوگل کروم محبوب ترین مرورگر دنیاست

گوگل کروم برای اولین بار مقام اول را در سهم بازار مرورگرها به دست آورد؛ این مرورگر با عبور از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، به این مقام دست یافت.

گوگل کروم برای اولین بار مقام اول را در سهم بازار مرورگرها به دست آورد؛ این مرورگر با عبور از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، به این مقام دست یافت.

مدت زمانی ست که بسیاری از شرکت ها از گوگل کروم به عنوان مرورگر برتر برای کارهای خود استفاده می کنند؛ اما این تنها معیار مد نظر NetMarketShare نبوده است. با اینحال، گوگل کروم با ارقام اخیر بالاخره توانست از اینترنت اکسپلورر پیشی بگیرد.

آمار و ارقام ماه آوریل  NetMarketShare نشان می دهند که گوگل کروم ، 41.67 درصد از سهم بازار  مرورگر ها را در اختیار دارد؛ این در حالیست که اینترنت اکسپلورر با سهم 41.37 درصد در رتبه ی دوم قرار دارد.

StatCounter، یکی دیگر از ناظرین بزرگ مرورگرها است؛ و لیست این ناظر، گوگل کروم برای چهارمین سال متوالی در رتبه ی اول و بالاتر از اینترنت اکسپلورر قرار دارد.  اما در حال حاضر و با موافقت NetMarketShare، با اطمینان می توانیم بگوییم که مرورگر گوگل کروم بیشتر از سایر مرورگر ها به کار گرفته می شود.

تفاوت میان نتایج ناظران مختلف، به دلیل تفاوت در روش آنها در جمع آوری داده هاست؛ برای مثال، NetMarketShare از کاربران منحصر به فرد استفاده می کند، این در حالیست که سایرین، از میزان بازدید به عمل آمده از صفحات به عنوان معیار استفاده می کنند.

ناگفته نماند که مایکروسافت قصد دارد در آینده دوباره جایگاه خود را با مرورگر اج Edge به دست آورد. مایکروسافت این هدف را با افزایش کاربران ویندوز 10 و افزودن المان های از دست رفته مانند گسترش ها (که از همان زمان عرضه، باید واقع می شد)، محقق خواهد کرد.

رتبه ی سوم در آمار و ارقام NetMarketShare با سهم 9.76 درصد، به مرورگر فایرفاکس اختصاص دارد. رتبه های بعدی به ترتیب به سافاری با 4.91 درصد و اپرا با 1.89 درصد اختصاص دارد.

از زمانی که گوگل کروم پشتیبانی از ویندوز XP، ویندوز ویستا و نسخه های قدیمی تر OS X (مانند Mountain Lion و قدیمی تر) را متوقف کرد، زمان زیادی نمی گذرد؛ این شرایط امکانی را برای کاربران XP فراهم کرد تا مرورگر و سیستم خود را ارتقا دهند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر