;
coinex

جی تی ایکس ۱۰۸۰: پردازنده گرافیکی جدید و قدرتمند انویدیا

انویدیا از پردازنده گرافیکی جی تی ایکس ۱۰۸۰ خود رونمایی کرد.

انویدیا از پردازنده گرافیکی جی تی ایکس ۱۰۸۰ رونمایی کرد.

انویدیا ماه گذشته از کارت های گرافیک P100 با معماری پاسکال جدید خود خبر داد که برای محاسبات سنگین سرورها مورد هدف قرار گرفته بود. هم اکنون از پردازنده ی گرافیکی جدید خود، جی فورس جی تی ایکس ۱۰۸۰ (GeForce GTX 1080) برای به رخ کشیدن قدرت خود در ارائه ی تکنولوژی برای مصرف کنندگان بهره می برد. همانطور که انتظار هم می رفت، این پردازنده ی گرافیکی فوق العاده سریع است: جن سون هوانگ، مدیر عامل انویدیا به این موضوع اشاره کرد که این پردازنده از تایتان ایکس (Titan X) هزار دلاری که از نظر عملکرد فوق العاده است، سریعتر بوده و همچنین بازدهی سه برابری دارد.

این مدل جی تی ایکس ۱۰۸۰ از دو کارت گرافیک جی تی ایکس ۹۸۰ که با یکدیگر و با استفاده از تکنولوژی SLI اجرا می شوند، سریعتر است. این کارت گرافیک هم مانند P100، با فرایند تولید جدید ۱۶ نانومتری فین فت (FinFet) که نوعی از ترانزیستورهای تری دی ست، ساخته شده است که علاوه بر سریع بودن، قدرت کارامدتری هم دارد.

مدیر عامل انویدیا در ادامه گفت: جی تی ایکس ۱۰۸۰، بهترین پردازنده ی گرافیکی و بهترین تراشه در تاریخ بشریت می باشد.

مدیر عامل انویدیا در ادامه گفت: جی تی ایکس ۱۰۸۰، بهترین پردازنده ی گرافیکی و بهترین تراشه در تاریخ بشریت می باشد.

انویدیا، کارت گرافیک جی تی ایکس ۱۰۸۰ را به عنوان کارت گرافیک رویایی گیمرها معرفی کرده است. هوانگ قبل از رونمایی از این کارت گرافیک، از چندین عنوان جدید بازی مانند The Division و Rise of the Tomb Raider رونمایی کرد که اجرای آنها به حداکثر تنظیمات در رزولوشن بالای ۶۰ فریم در ثانیه نیاز دارد. پس از آن نشان داد که همه ی این بازی ها بر روی این کارت گرافیک جدید اجرا شده بودند.

دموی Tomb Raider به خوبی سرعت این تراشه را برای همگان روشن کرد. هنگامی که از مشخصات و آمار این کارت گرافیک پرده برداشت، این کارت در سرعت ۲.۱ گیگاهرتز اجرا شده بود و مموری آن در سرعت ۵.۵ گیگاهرتز بود که سریعتر از هر پردازنده ی گرافیکی ست که تاکنون ساخته شده است. جی تی ایکس ۱۰۸۰ تنها از خنک کننده ی هوا بهره می برد.

در میان دیگر تکنولوژی های جدید موجود در کارت های دیگر، این کارت گرافیک جی تی ایکس ۱۰۸۰، قابلیت “چند طرح ریزی همزمان” را ارائه می دهد که کمک می کند به هنگام تماشای بازی ها بر روی مانیتورهای سه گانه یا نمایشگرهای فوق العاده گسترده ی ۹×۲۱، کمتر از شکل طبیعی خود بیافتند. همچنین این قابلیت باعث می شود تا اجرای وی آر با استفاده از این کارت گرافیک ها بسیار کارامدتر باشد. هوانگ می گوید هنگامی که برای ارائه ی وی آر از این تراشه و با استفاده از این قابلیت چند طرح ریزی استفاده می شود، دو برابر سریعتر از تایتان ایکس است.

این کارت گرافیک جی تی ایکس ۱۰۸۰ از ۲۷ ماه می به قیمت ۵۹۹ دلار در دسترس خواهد بود همچنین شما می توانید طراحی خاص آن که به نظر می رسد از خنک کننده های شیک و جدیدتری بهره برده را به قیمت ۶۹۹ دلار دریافت نمایید. انویدیا از نسخه ی ارزانتری، نسخه ی جی تی ایکس ۱۰۷۰ هم رونمایی کرد که از ماه ژوئن و به قیمت ۳۷۹ دلار در دسترس خواهد بود.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر