;
coinex

سامسونگ و ال جی روی خلق اکوسیستم واقعیت مجازی تمرکز کرده اند

 اکوسیستم واقعیت مجازی ، فضای جدیدی است که نیازمند توسعه، آموزش و فرهنگ سازی توسط کمپانی های بزرگ علاقه مند و فعال در این حوزه است.

اکوسیستم واقعیت مجازی ، فضای جدیدی است که نیازمند توسعه، آموزش و فرهنگ سازی توسط کمپانی های بزرگ علاقه مند و فعال در این حوزه است.

بسیاری بر این باورند که تکنولوژی واقعیت مجازی، رشد بالا و حاشیه سود بهتری در دهه آینده خواهد داشت، از این رو سامسونگ و ال جی، بر روی ایجاد محتوای مربوطه به سخت افزار این تکنولوژی برای گسترش اکوسیستم واقعیت مجازی ، متمرکز شده اند.

سامسونگ مدت ها قبل با معرفی  و فروش هدست واقعیت مجازی “گیر وی آر” خود وارد اکوسیستم واقعیت مجازی شد. ال جی نیز، به تازگی دوربین LG 360 VR خود را معرفی کرده است. البته سامسونگ نیز یک دوربین به نام گیر 360 در بازار دارد. دو واقع هر دو شرکت یک دوربین پانوراما، برای بخش واقعیت مجازی تولید کرده اند. در حال حاضر ال جی، پس از معرفی نسل اول خدمات واقعیت مجازی با دوربین LG 360 VR ، بر روی ایجاد یک اکوسیستم محتوایی برای سخت افزار خود، تمرکز کرده است و بنا به گزارشات، در این راستا، با کمپانی ردبول همکاری می کند تا با استفاده از دوربین واقعیت مجازی خود ویدئویی 360 درجه از برک دنس و تکواندو تولید و آن را در یوتیوب آپلود کند.

از سوی دیگر، سامسونگ الکترونیک، به فیس بوک و “اورلند” بزرگترین تم پارک کره جنوبی، پیوسته است. البته، فیس بوک، صاحب هدست “آکیولس وی آر” نیز هست، این هدست ساخت شرکت آکیولس ریفت، کمپانی سازنده ی نرم افزار قدرت مند هدست گیر وی آر سامسونگ است.

در همین حال، یکی دیگر از فعالیت های این شرکت در زمینه ی گسترش اکوسیستم واقعیت مجازی و در پی همکاری مکرر آن با اورلند، بخش سامسونگ الکترونیک، در تاریخ 24 ام آوریل، یک رویداد برای علاقه مندان به این تکنولوژی، در پارک اورلند برگزار کرد که برای کاربران تجربه مشاهده ی تصاویر ضبط شده توسط دوربین گیر 360 واقعیت مجازی این شرکت را فراهم می کرد.

سامسونگ در نمایشگاه تجاری کنگره جهانی موبایل در بارسلونا پایتخت اسپانیا که در ماه فوریه سال جاری برگزار شد اعلام کرد که با فیسبوک همکاری می کند و به تازگی سامسونگ گلکسی اس 7 و گیر وی آر را  در اختیار 2500 توسعه دهنده که در کنفرانس F8 2016فیس بوک  که ماه گذشته در کنفرانسی در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا برگزار شد، قرار داد.

سامسونگ و ال جی دو شرکت کره جنوبی، در حال حاضر شانه به شانه در بخش هایی که فعالیت های مشابه دارند، حرکت و رقابت می کنند. منافع کسب و کاری هر دو شرکت در طیف گسترده ای از صنایع متنوع و متفاوت، قرار می گیرد، اما بهترین بخش فعالیت آنها در سطح جهانی، کسب و کار الکترونیک است و به این نام شناخته شده اند. هم سامسونگ و هم ال جی برخی از بهترین تلویزیون ها، یخچال و فریزر ها و سایر محصولات خانگی، را تولید کرده اند اما در طول چند سال گذشته، کسب و کار گوشی های هوشمند آنها را در انظار عمومی، قدرت مند نگاه داشته است. با این حال، با وجود نشانه هایی از اشباع بازار گوشی های هوشمند، توجه این دو کمپانی به تکنولوژی جدید واقعیت مجازی (VR)، جلب شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر