;
coinex

دلیل سرمایه گذاری اپل روی شرکت اجاره خودرو Didi Chuxing چیست؟

اپل درصدد ایجاد حرکتی بزرگ در چین است و به همین خاطر شرکت اجاره ی خودروی دیدی چوکسینگ (Didi Chuxing) را مورد هدف قرار داده است.

اپل درصدد ایجاد حرکتی بزرگ در چین است و به همین خاطر شرکت اجاره ی خودروی دیدی چوکسینگ (Didi Chuxing) را مورد هدف قرار داده است.

این غول تکنولوژی در روز پنج شنبه اعلام کرد که مبلغ ۱ میلیارد دلار بر روی شرکت اجاره تاکسی چینی به نام Didi Chuxing -که بزرگترین شرکت نوع خود در چین است و حتی برخی از آن به عنوان “اوبر چین” یاد می کنند- سرمایه گذاری کرده است.

این استارتاپ در ۲۰۰ شهر چین خدمت می کند و حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد بنابراین این امکان وجود دارد که این سرمایه گذاری فرصت های جدیدی برای اپل در فضای موبیلیتی فراهم کند اما دلیل این سرمایه گذاری  برای اپل این موارد نیست و صرفا از روی سیاست ست.

به طور کلی موفقیت شرکت های تکنولوژی امریکایی در چین دشوار است. این عمدتا به دلیل شیوه های سانسور شدید این کشور است. اما اپل مدت زمان زیادی ست که از این قاعده مستثنی است.

این سازنده ی آیفون در طول سال مالی گذشته، حدود ۵۹ میلیارد از محصولات را به فروش رسانده است و در طول چند سال گذشته رشد چشمگیری در این منطقه داشته است. اما اپل به تازگی با موانعی در این کشور مواجه شده است.

با توجه به گزارش درامد سه ماهه ی دوم این شرکت، درآمد اپل از چین از سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافته است که نشان دهنده ی کاهش اتخاذ آیفون در این کشور است و در ماه آوریل تنظیم کننده های چینی فروشگاه های فیلم آیتونز و آیبوک ها را در این کشور تعطیل کردند.

از طرفی پکن به طور فزاینده ای در حال تلاش برای تشویق و ترویج شرکت های تکنولوژی محلی نسبت به شرکت های خارجی ست. همین موضوع هم مزید بر علت شد تا اپل برای ادامه ی کار و رشد کسب و کارش در چین، مجبور شود تا چنین سرمایه گذاری در چین انجام دهد تا خود را به دولت چین اثبات کند و به همین دلیل هم دیدی چوکسینگ (Didi Chuxing) را مورد هدف قرار داد.

این استارتاپ چینی تاکنون سرمایه گذاران بزرگی داشته است که از جمله آنها می توان به غول های تکنولوژی Alibaba و Tencent اشاره کرد. از دیگر سرمایه گذاران این استارتاپ، شرکت سرمایه گذاری چین است که صندوق ذخیره ارزی چین می باشد و بخشی از دولت چین محسوب می شود.

در نهایت اینکه اپل با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری در دیدی چوکسینگ اساسا پیامی را ارسال می کند و آن وابستگی مالی اپل به پکن و منفعت آن برای اپل است و این اقدام اپل می تواند به این کمپانی کمک کند تا حداقل برای مدتی از این بازار بزرگ بهره ببرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر