;
coinex

دولت آمریکا شبکه های اجتماعی افراد را برای استخدام بررسی می کند

پست های شبکه های اجتماعی افراد، مانند فیس بوک و توییتر در استخدام شغل های دولتی آمریکا بررسی می شوند و یکی از ترخیص های امنیتی این دولت به حساب می آید.

پست های شبکه های اجتماعی افراد، مانند فیس بوک و توییتر در استخدام شغل های دولتی آمریکا بررسی می شوند و یکی از ترخیص های امنیتی این دولت به حساب می آید.
اگر فردی در آمریکا قصد کار کردن در مشاغل دولتی را داشته باشد، باید از این پس بسیار مراقب صفحات اجتماعی خود باشد و یا حداقل زمانی را برای حذف موارد نامناسب، توهین آمیز و مشکل پذیر اختصاص دهد، زیرا فیس بوک و توییتر به طور رسمی بخشی از روند ترخیص های امنیتی دولت آمریکا خواهند بود.
با توجه به گزارشات، دولت آمریکا قصد دارد پست های رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی از بررسی های  پیشینه ی افراد، برای فرایند ترخیص های امنیتی و بازپرسی ها و تحقیقات قبل از استخدام، رصد کند. شاید برخی از این متعجب شوند که چرا این فرآیند، پیش از این، بخشی از پروتکل استخدام نبوده است، اما دفتر مدیر اطلاعات ملی، آن را بخش رسمی از سیاست معرفی کرده است. این دستورالعمل جدید حتی می تواند به چک کردن پروفایل های شبکه های اجتماعی دوستان و خانواده فرد نیز به عنوان بخشی از بررسی پیشینه ی فرد، گسترش یابد.
خوشبختانه برای آنچه که دولت می تواند رصد کند، محدودیت هایی وجود خواهد داشت. سیاست اجازه نخواهد داد که سازمان ها کسی را مجبور به ارائه اطلاعات حساب کاربری، اعتبار ورود و یا هر اسم مستعاری کنند که ممکن است در سایت های مختلف استفاده شود. در واقع قانون از ایجاد حساب های جعلی و برقراری دوستی مجازب برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از فرد، جلو گیری می کند. لبته، با همین اختیارات محدود نیز، سازمان های تحقیقاتی می توانند گوشه ی تاریکی در گذشته ی افراد بیابند. همچنین، این امکان وجود دارد که فردی که پست عمومی ندارد، بتواند از این قانون فرار کند.

 .

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر