;
coinex

پرینت اشیاء فلزی با استفاده از لیزر در پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی ساخته شده توسط مهندسان دانشگاه هاروارد می تواند از اشیاء فلزی پیچیده پرینت بگیرد.

پرینتر سه بعدی ساخته شده توسط مهندسان دانشگاه هاروارد می تواند از اشیاء فلزی پیچیده پرینت بگیرد.

همانطور که در گیف مشاهده می کنید، لایه ها جدا از هم نبوده و به صورت مارپیچی روی هم قرار می گیرند؛ فلز به صورت مایع از ماشین خارج شده و به سرعت منجمد می شود. بدین ترتیب، شرایطی فراهم می شود که بتواند از الگو های متفاوت پرینت بگیرد به شکلی که گمان می کنید در هوا معلق هستند. این پرینتر سه بعدی توسط موسسه ی Wyss دانشگاه (که مربوط به بخش مهندسی زیستی است) و مدرسه ی علوم کاربردی مهندسی John A. Paulson طراحی شده است. این پرینتر از جوهر متشکل از ذرات نانوی نقره، استفاده می کند. یک لیزر متمرکز، ماده را گرم کرده و به محض خارج شدن، آن را منجمد می کند.

مارک اسکایلار اسکات، یکی از محققان این پروژه معتقد است که یکی از سخت ترین گام ها، تکمیل این تکنیک بوده است. اگر لیزر نزدیک شود، باعث انجماد ذرات نانو در داخل نازل ها شده و راه خروج ماده را مسدود می کند. علاوه بر این، اگر زمان بندی سیستم دقیق نباشد، کل سازه خراب می شود. اما آنها توانستند این روش را محقق کنند؛ بدین ترتیب می توان از این متد در پرینت مواد منعطف و مناسب برای پوشیدنی ها، سنسور ها و لوازم پزشکی استفاده کرد.

مدیر موسسه ی Wyss، دونالد اینگبر معتقد است: “این روش ویژه از تکنولوژی لیزر در پرینت های سه بعدی، الهام بخش انواع جدید محصولات خواهد بود؛علاوه بر این، سرحدات بافت هایی با اشکال آزادانه را گسترش می دهد. این تکنولوژی بار دیگر نشان می دهد که محدودیت های طراحی های گذشته، با نوآوری بر داشته می شوند.”

همانطور که در گیف مشاهده می کنید، لایه ها جدا از هم نبوده و به صورت مارپیچی روی هم قرار می گیرند؛ فلز به صورت مایع از ماشین خارج شده و به سرعت منجمد می شود. بدین ترتیب، شرایطی فراهم می شود که بتواند از الگو های متفاوت پرینت بگیرد به شکلی که گمان می کنید در هوا معلق هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر