;
coinex

Daydream گوگل بازار واقعیت مجازی را از آن خود می کند

 Daydream گوگل با تکیه بر طیف گسترده ی سیستم عامل اندروید، به زودی بازار واقعیت مجازی را از آن خود می کند.

Daydream گوگل با تکیه بر طیف گسترده ی سیستم عامل اندروید، به زودی بازار واقعیت مجازی را از آن خود می کند.

گوگل در طول سخنرانی کنفرانس  I / O 2016به صورت رسمی پلت فرم واقعیت مجازی خود را تحت عنوان Daydream معرفی کرد. آنچه به سرعت در این معرفی آشکار شد، این بود که Daydream گوگل علاوه بر اینکه تنها روشی برای تعامل در دنیای واقعیت مجازی باشد، چارچوبی است که گوگل امیدوار است که نه تنها به واسطه ی آن وارد بازار واقعیت مجازی شود، بلکه در اصل، کاملا این بازار را از آن خود کند. برای این کار، گوگل قصد دارد تا از یک سلاح بسیار قدرتمند، یعنی اندروید، استفاده نماید.

نکته ای که در فروش گسترده ی Daydream گوگل وجود دارد این است که می تواند با تعداد زیادی از گوشی های هوشمند اندرویدی سازگار باشد و این قابلیتی است که گوگل روی آن سرمایه گذاری کرده است. اساسا، مقیاس گستردگی Daydream به همان میزان اندروید است. ابراهیم البوچیکی، مدیر ارشد محصولات واقعیت مجازی گوگل، در جلسه ی واقعیت مجازی کنفرانس I / O بیان کرد که برنامه ریزی آن ها به گونه ای است که Daydream به گستردگی اندروید باشد. همچنین افزود که در طی چند سال آینده، صدها میلیون نفر کاربر دستگاه های Daydream  خواهیم داشت. این امکان در بازار وجود دارد که Daydream گوگل به این میزان کاربر دست یابد و این آمار و ارقام خیلی دور از واقعیت نیست. از آنجا که Daydream در اندروید N، پشتیبانی می شود، هر چقدر که اندرید N برای دستگاه های بیشتری عرضه شود، تعداد بیشتری از کاربران قادر به استفاده از این پلت فرم خواهند بود. بسیار شبیه اتفاقی که برای کاردبرد گوگل افتاد، در حال حاضر همه ی صاحبان گوشی های هوشمند اندرویدی فرصت تست کردن واقعیت مجازی را از طریق کاردبرد گوگل در اختیار دارند.

با این حال، با وجود شباهت کاردبرد و Daydream، البوچیکی اشاره می کند که کاردبرد یک دسترسی ساده و مبتدی از واقعیت مجازی را در اختیار کاربر قرار می دهد در حالی که Daydream کاملا تجربه ی کیفی ارائه می دهد که در آن کاربران بیشتری در دنیای واقعیت مجازی غوطه ور شده و از تجربه ی تعاملی آن بیشتر لذت می برند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر