;
coinex

چرا دستیار هوشمند گوگل مانند سیری، الکسا و یا کورتانا نام ندارد؟

هنگامی که اوایل این هفته از دستیار هوشمند گوگل پرده برداری شد، گوگل نام مبتدی "دستیار" را برای آن معرفی کرد.

هنگامی که اوایل این هفته از دستیار هوشمند گوگل پرده برداری شد، گوگل نام مبتدی “دستیار” را برای آن معرفی کرد. بر خلاف سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و یا الکسای آمازون، “دستیار” جذاب نیست و هیچ هویتی ندارد.

شما حتی نمی توانید آن را با اسپیکر هوشمند جدید گوگل، احضار کنید، برای فعال شدن جستجوی صوتی و سرویس های پیش بینی شده در گوگل نو باید بتوان این دستیار مجازی را صدا زد، شاید با عبارت هایی مانند” هی گوگل” یا “اوکی گوگل” بتوان این عمل را انجام داد.

با توجه به گفته ی جاناتان جارویس، مدیر خلاق سابق در تیم آزمایشگاه گوگل، عدم هویت برای “دستیار ” کاملا عمدی بوده است. در این شرکت، او تیم کانسپت، استراتژی و طراحی را بر روی محصولاتی مانند برنامه جستجو و حتی تغییر برند لوگوی آلفابت، هدایت کرده است.

جارویس فقط تا ماه فوریه، مشغول کار بر روی “دستیار” بوده است، بنا بر این در تصمیم نهایی برای استفاده از “دستیار” به عنوان نام این پلت فرم حضور نداشته است. اما او می گوید که گوگل در مورد اینکه این دستیار دیجیتال نامی داشته باشد یا نه بسیار بحث و گفت و گو کرده است.

جارویس  می گوید”ما همیشه می خواستیم که دستیار هوشمند گوگل حس عامل ایجاد کند و بیشتر شبیه به یک ابرقدرت باشد، ابزاری کاربردی به حساب آید، اگر به این دستیار هویت داده شود مانند یک رابط متفاوت احساس می شود.”

جارویس در اوایل سال جاری گوگل را ترک کرد و به استودیوی استارتاپی Human Ventures، پیوست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ی


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر