;
coinex

سرقت 12.7 میلیون دلاری از دستگاه های خودپرداز

سارقان اینترنتی با هک دستگاه های خودپرداز توانستند تنها در عرض دو ساعت، 12.7 میلیون دلار را سرقت کنند.

سارقان اینترنتی با هک دستگاه های خودپرداز توانستند تنها در عرض دو ساعت، 12.7 میلیون دلار را سرقت کنند.

به طور معمول، زمانی که دیتای شما بخشی از مسیر نقص امنیتی باشد، فورا نگران می شوید که آیا می توان از هویت شما برای سرقت های آنلاین استفاده کرد یا خیر. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، این اطلاعات، ابزاری برای سرقت های فیزیکی نیز هستند. در 15 می، تیمی از هکرها توانستند با هک 1400 دستگاه خودپرداز در سرتاسر ژاپن، تنها در عرض دو ساعت، 12.7 میلیون دلار سرقت کنند.

مقامات ژاپنی معتقدند که احتمالا بیش از 100 نفر و 16 مسئول دولتی، برای انجام این سرقت هماهنگ بوده و با هم دست داشته اند. مقامات دولتی بر پایه ی اطلاعاتی که از داده های انتقال یافته از 14000 دستگاه خودپرداز انجام شده، به این نتیجه رسیدند که هکر ها داده ها را دزدیده و آنها را به 1600 کارت اعتباری تبدیل کرده اند. آنها از هر کدام از کارت های اعتباری، برای برداشت مبلغ ماکسیمم روزانه، یعنی 100000 ین از دستگاه های خودپرداز استفاده کردند. مقامات ژاپنی با همتایان آفریقای جنوبی خود و اینترپل، برای ردیابی این مجرمان تلاش می کنند.

هنوز مشخص نیست که سارقان اصلی چگونه توانستند داده ی کارت های مشتریان بانک های آفریقای جنوبی را به دست آورده اند، هر چند که این کار به راحتی توسط کلاهبرداران خودپرداز و دستگاه های کدخوان مخفی که می توانند نوار داده ی روی کارت را بخوانند امکان پذیر است. پس از آن، این داده ها در بازار سیاه به فروش می رسند و روی کارت های دیگر، دوباره پرینت شده و کد گذاری می شوند. محققان تلاش می کنند تا کارت های ضد جعل بسازند، اما استفاده از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند که می توانند مستقیما با دستگاه های خودپرداز در ارتباط باشند، گزینه ی بهتری است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر