;
coinex

فاکسکان ۶۰ هزار کارگر انسانی را با روبات جایگزین می کند

foxconn-replaces-60000-humans-workers-with-robots

تامین کننده ی ملزومات اپل و سامسونگ در حال پیشروی برای تولید خودکار می باشد.

بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده گفته می شود که بزرگترین تولید کننده ی لوازم الکترونیکی جهان، فاکسکان، حدود ۶۰ هزار از کارگران کارخانه ی خود را با ماشین آلات جایگزین کرده است. به عبارتی بنا به گفته ی یک تبلیغات چی دولتی در شهرستان Kushan واقع در جنوب چین که امروز صبح پست گذاشته بود، این کارخانه به لطف معمول سازی روبات ها، نیروی کارمندی خود را از ۱۱۰ هزار به ۵۰ هزار تقلیل داده است. این کار می تواند به کاهش هزینه های نیروی کار برای این کمپانی کمک کند.

فاکسکان در مصاحبه ای با بی بی سی این موضوع را تایید کرده که در حال کار بر روی خودکار سازی بسیاری از عملیات تولید خود می باشد اما این کمپانی این موضوع را که خط جدید مونتاژ رباتیک منجر به کاهش شغل برای نیروی انسانی این شرکت  می شود را انکار کرده است. در واقع این شرکت می گوید برخی از مشاغل و وظایف تکراری که قبلا توسط کارگران انجام می شده با ماشین ها جایگزین می شوند ولی در عوض این امکان برای ما فراهم می شود که برای تمرکز بر قسمت های باارزش تر از روند ساخت مانند بخش تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت نیروی بیشتری را استخدام نماییم. فاکسکان به بی بی سی گفت: “ما همچنان به تهیه اتوماسیون و نیروی انسانی در عملیات تولیدمان ادامه خواهیم داد و انتظار داریم که نیروی قابل توجهی از کارگران هم در چین به کار خود ادامه دهند.”

این پست همچنین گزارش می کند که سال گذشته  ۳۵ شرکت تایوانی از جمله فاکسکان در مجموع ۴ میلیارد یوان (حدود ۶۰۹ میلیون دلار) برای هوش مصنوعی خرج کرده اند. بسیاری از این کمپانی ها ده ها هزار نفر را استخدام کرده اند که تنها دو سوم آنها کارگران مهاجر هستند. بر اساس یک نظرسنجی دولتی، ۶۰۰ کمپانی در Kushan احتمالا به رهبری فاکسکان به کار خود ادامه می دهند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر