;
coinex

روش های محافظت از حس بینایی در برابر آسیب های نمایشگر

 چگونه از چشم ها و حس بینایی خود در برابر آسیب های احتمالی که زل زدن به صفحه ی نمایشگر ایجاد می کند، محافظت کنیم

چگونه از چشم ها و حس بینایی خود در برابر آسیب های احتمالی که زل زدن به صفحه ی نمایشگر ایجاد می کند، محافظت کنیم؟ این مشکلی است که اکثر افراد امروزه با آن مواجه هستند.

اگر شرایط شغلی شما ایجاب می کند که تمام طول روز را مقابل صفحه ی کامپیوتر سپری کنید، پس حتما با احساس سوزش و تاری چشم آشنا هستید. تمامی اشیاء را کمی تیره می بینید و گاهی سر درد هم دارید. اینها نشانه هایی هستند که به عنوان خستگی چشم یا سندرم بینایی کامپیوتر شناخته می شوند. این بیماری منحصر به جهان مدرن امروزی است و تقریبا 60 درصد از مردم آمریکا آن را تجربه کرده اند.

برای به وجود آمدن احساس خستگی چشم، زمان زیادی صرف نمی شود؛ تنها کافیست دو ساعت از روز را به صفحه ی نمایشگر زل بزنید؛ همین مقدار برای ایجاد آسیب در حس بینایی کفایت می کند. اگر زمان هایی که به نمایشگر کامپیوتر، گوشی، تلویزیون، تبلت و سایر نمایشگر هایی که روزانه با آنها سر و کار داریم را محاسبه کنیم، متوجه می شویم که از دو ساعت بیشتر شده است.

خوشبختانه، روش هایی وجود دارند که به اعتقاد متخصصان، احساس ناراحتی و آسب های احتمالی را کاهش می دهد. در ادامه با چند روش ساده آشنا می شوید؛ با تکرا همراه شوید.

فونت متن ها را بزرگ تر کنید

  • زل زدن به متن هایی که با فونت کوچک نوشته شده اند، باعث می شود که چشم های خود را به صفحه نمایشگر نزدیک کرده و دوبین شوید؛ این امر در نهایت منجر به خستگی و سر درد می شود. بنابراین، پیشنهاد می کنیم اندازه و رنگ متن را بهتر کنید تا خواندن آنها ساده تر باشد.

پلک بزنید

  • معمولا زمانی که به نمایشگر زل می زنیم، پلک زدن را فراموش می کنیم. به یاد داشته باشید که حتما پلک بزنید، چرا که پلک زدن به حس بینایی کمک می کند. قطره های چشمی نیز یکی دیگر از روش هایی هستند که از خشک شدن چشم جلوگیری می کنند.

روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید

  • تابش های نمایشگر باعث خستگی چشم و سر درد می شوند. پس حتما روشنایی نور پس زمینه را تنظیم کرده تا از بازتاب نورها جلوگیری کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر