;
coinex

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا

محتوای ایجاد شده توسط کاربر می تواند بهترین استراتژی بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ باشد،

محتوای ایجاد شده توسط کاربر می تواند بهترین استراتژی بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ باشد، که البته یکی از پرخطرترین استراتژی هایی است که در این حوزه بکار بسته می شود زیرا پتانسیل این را دارد که نظرات منفی در آن، آشکارا دیده شود. اما اگر به نحو درستی پیش برود و به صورت اصولی انجام شود، بیش از هر نوع دیگری از استراتژی بازاریابی محتوا ،  سود آور خواهد بود. مخاطبان متمرکزی که در رسانه های اجتماعی وجود دارند، بسیار خرسند می شوند که محتوای واقع گرایانه، کمک از همسالان و همچنین فرصت داخل شدن در گفتگوی تحت موضوع مورد علاقه ی خود را در اختیار داشته باشند. حتی با وجود گزاف گویی های اجتناب ناپذیری که در بهترین گفت و گو ها نیز دیده می شود، با این حال حس ناب بودن این محتوا، آن را مورد پسند تر می کند.

دیگر مزیت های این استراتژی بازاریابی محتوا  را که تاثیر گذاری بسزایی در مخاطبان ما خواهد داشت، در ادامه بررسی می کنیم.

محتوای معنا دار ایجاد می شود.

طبیعتاً وسوسه انگیز است که روی هر بخش از محتوا، کنترل داشته و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم، اما مصرف کنندگان متوجه تفاوت مقاله ی اسپم SEO و مطلب معنی دار می شوند. مصرف کنندگان بیشتر علاقه مند هستند که نظرات دیگر مصرف کنندگان را در مورد شما بدانند تا اینکه بخواهند تبلیغات شما را برای ترویج بخوانند. در واقع مصرف کنندگان دیگر نمی خواهند فقط آنچه که در افکار شماست به آنها منتقل شود، دوست دارند که بخشی از گفتگو باشند.

بازاریابان باید فراتر عمل کنند نبابد تنها به سادگی به بیان این بپردازند که خدمات عالی ارائه می دهند، وقتی فردی که از شرکت حقوق و دستمزد نمی گیرد راجع به کیفیت کار اظهار نظر کند، تاثیر قوی تری بر جای خواهد گذاشت. تولید محتوا توسط کاربران، شرایطی فراهم می کند که به صورت دو طرفه مصرف کنندگان با یکدیگر گفتگو داشته باشند. پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوا و به طور دقیق ایجاد یک محتوای معنادار، بررسی  است که کاربران انجام می دهند.

 جمعیت جوان را هدف قرار می دهد

در گزارش اخیر Capgemini آمده است که تا سال 2020، اهمیت مشتریان نسل جوان(کسانی که بین سال های 1981 و 2000 به دنیا آمده اند)، بیشتر از هر جمعیتی دیگر است و گزارش شده است که اعضای این گروه مهم، انتظارات زیادی دارند و بیشتر به نظر می رسد که اگر از طریق کانال های جدید و رسانه های اجتماعی، اقدام شود و آنها را به صورت مستقیم وارد تعامل کنند، جذب آنها سرعت می گیرد. این جمعیت جوان، سخت تر خوشحال می شود، چرا که انتظار دارند از طریق تمام کانال های موجود ارتباط داشته و این ارتباط دو طرفه باشد.

تعداد بازدید کننده ی موثر را افزایش می دهد

دو جنبه ی بزرگ  در کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا وجود دارد که درست عمل کردن در هر بخش، منجر به نتایج خوبی در استراتژی بازاریابی محتوا می شود. اول اینکه بازاریابی محتوا یک استراتژی رقم محور صرف است که موفقیت آن در رنکینگ گوگل، به کلمات کلیدی، تعداد لینک ها و مقدار متن بدون توجه به کیفیت محتوا بستگی دارد و دوم اینکه باید برای ایجاد یک محتوای مخاطب پسند، باید آن را تنها در یک جهت به منظور حفظ کنترل بازاریابی برای مصرف کننده، منتشر کرد.

تکیه بر تاکتیک های SEO مکانیکی مانند چرخش مقاله و سعی در ایجاد بررسی های نامعتبر، حداقل تلاشی است که به طور موقت، جواب می دهد و منجر به افزایش قرار گرفتن در موتور جستجو می شود. اما حتی اگر رتبه دهی موتور جستجو را نیز بهینه کنیم، محتوای کم کیفیت به برند آسیب می رساند و به احتمال زیاد منجر به افزایش قابل توجهی در درآمد واقعی، نخواهد شد. از این رو، محتوایی که توسط کاربر ایجاد می شود، به طور قطع کاربر پسند تر خواهد بود زیرا از دل همان مصرف کننده آمده است.

این استراتژی بازاریابی محتوا راهی برای ارتباط عاطفی با مخاطبان است

اگر پلت فرم های تعاملی در اختیار مشتریان قرار گیرد، به احتمال زیاد ارتباط آنها با برند شما، به مراتب بیشتر می شود. جمعیت جوان و تکنولوژی دوست، اگر با همسالان خود به تبادل نظر بپردازد، بیشتر از اینکه از یک تبلیغ تجاری تلوزیونی محتوایی دریافت کند، تاثیر خواهد گرفت. از این رو باید راهی برای افزایش این تعامل ایجاد کنید.

مکالمه، اساس ایجاد یک ارتباط عاطفی با مصرف کنندگان است. ارتباط عاطفی یک رویکرد تکامل یافته برای استراتژی های مشتری محور محسوب می شود. در مسیر به حداکثر رساندن ارزش روابط مشتری، ارتباط عاطفی، منجر به رشد غیر مترقبه می شود. چندین راه برای ارتباط عاطفی برای استفاده ی تبلیغاتی وجود دارد، اما زمانی که تولید محتوا و بررسی آن توسط کاربران، ادغام شوند، مصرف کننده بخشی از گفتگو می شود و یک ارتباط عاطفی با برند شما، توسعه می یابد. این چیزی است که نتایج سازگارتری را رقم خواهد زد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: entrepreneur


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر