;
coinex

نکات ابتدایی انتخاب یک لپ تاپ مناسب

نکات ابتدایی انتخاب یک لپ تاپ مناسب

این روزها، گزینه های زیادی برای خرید لپ تاپ وجود دارد، به همین خاطر انتخاب یک لپ تاپ مناسب سخت است. در ادامه چند راهنمایی ساده را در این خصوص بررسی می کنیم:

اندازه صفحه نمایش و وزن: اندازه ی صفحه نمایش لپ تاپ ها به طور معمول در رنج 9- تا 17 اینچ (حدود 23- تا 43 سانتی متر) است. وقتی صفحه نمایش بزرگتر، باشد، لپ تاپ نیز سنگین تر خواهد شد. میان میزان وزنی که می توانید حمل کنید واندازه ی نمایشگر مورد نیاز خود، تعادل برقرار کنید. صفحه نمایش بزرگتر برای سفر سخت تر است و عمر باتری کوتاه تری دارد، اما گرافیک بهتر و قدرت بیشتری را پشتیبانی می کند. صفحه نمایش های کوچکتر نیز دقیقا برعکس هستند.

پردازنده: واحد پردازش مرکزی(CPU) مغز کامپیوتر شماست. دو ارائه دهنده ی اصلی پردازنده، شرکت های اینتل و AMD هستند. اینتل گوشه ای از بازار را از لحاظ فن آوری های پیشرفته تصاحب کرده است، اما AMD مدل های رقابتی را در قیمت های پایین تر، ارائه می دهد. پردازنده های چند هسته ای قوی تر هستند و پشتیبانی بهتری برای بازی و گرافیک، ارائه می دهند، در حالی که پردازنده های تک هسته ای بسیار مقرون به صرفه ترند و برای افرادی که به منظور کارهای اداری و عمومی ساده از کامپیوتر خود، استفاده می کنند، مناسب هستند.

RAM : برای کسب و کارهایی که معمولا نیاز به مسافرت در آنها وجود دارد و همچنین کاربران خانگی، بین 2 گیگابایت تا 4 گیگابایت رم کفایت می کند. ولی علاقه مندان به بازی، هنرمندان گرافیک و سایر افرادی که با فیلم های با کیفیت بالا کار می کنند، بین 4 گیگابایت تا 8 گیگابایت رم نیاز دارند. ​​دانش آموزانی که به دنبال دستگاهی مقرون به صرفه برای انجام تکالیف، ایمیل و مرور وب هستند نیز می توانند با 1 گیگابایت رم، مشکل خود را حل کنند.

از سایت های آنلاین خرید لپ تاپ استفاده کنید، ابزار و موتورهای جستجو به شما کمک می کند تا لپ تاپ مناسب را انتخاب نمایید. مایکروسافت یک برنامه نوآورانه به نام PC Scout، دارد که به مبتدیان کمک می کند تا فرآیند انتخاب یک کامپیوتر را بیاموزند. سایت های خرید آنلاین اغلب قابلیت جستجوی پیشرفته دارند که به شما کمک می کند تا لپ تاپی با مشخصات دقیق، جستجو کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: howstuffworks


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر