;
coinex

گوشی های چینی با 6 گیگابیت رم در صدر لیست منتشر شده آنتوتو

گوشی های چینی در صدر لیست منتشر شده آنتوتو

آنتوتو یکی از محبوب ترین بنچمارک های موبایل، به تازگی لیستی از 10 گوشی سریع ماه می 2016 را منتشر کرد. نکته جالب در این لیست پیشتازی گوشی های چینی مجهز به 6 گیگابایت رم است.

سه گوشی برتر این لیست به ترتیب Vivo Xplay 5 Elite و LeEco Max 2 و Lenovo ZUK Z2 Pro هستند. هر سه این گوشی ها مشخصات مشابه ای دارند به طوری که به چیپ ست اسنپدارگون 820 و 6 گیگابایت رم مجهز هستند. گفتنی است گوشی هایی که در رده چهارم و پنچم این لیست قرار دارند نیز دارای چیپ ست اسنپدارگون 820 کوالکام هستند با این تفاوت که حافظه رم پردازشی آنها 4 گیگابایتی است.

سه گوشی نخست که 6 گیگابایت رم دارند میانگین امتیاز 137861 را ثبت کردند و دو گوشی شیائومی می 5 و گلکسی اس 7 سامسونگ که 4 گیگابایت رم دارند میانگین امتیاز 135686 را ثبت کرده اند. در واقع اختلاف امتیاز گوشی های با 6 گیگ رم با گوشی های 4 گیگ رم حدود 2000 واحد است. بنابراین میزان رم می تواند در امتیاز کسب شده آنتوتو تعیین کننده باشد. از طرف دیگر داشتن حافظه رم پردازشی بیشتر بر روی گوشی هوشمند به سیستم عامل اجازه می دهد تا برنامه های بیشتری را بتواند به طور همزمان در حال اجرا نگه دارد.

گفتنی است بنچمارک آنتوتو در ارزیابی که در مورد گوشی های انجام می دهد معیار های متعددی را در نظر می گیرد که در این بین عملکر پردازنده و عملکرد پردازنده گرافیکی  به مراتب تعیین کننده تر از میزان رم به کار رفته در گوشی هستند.

در رده های بعدی شاهد حضور دو گوشی از آیفون هستیم. گوشی های آیفون 6 اس و آیفون SE به ترتیب در رده های ششم و هفتم قرار دارند. اما این دو گوشی نیز سخت افزار مشابه ای دارند و چیپ ست به کار رفته و میزان رم این دو گوشی کاملاً مشابه هم است.  اختلاف امتیاز این دو گوشی به دلیل آن است که گوشی 4 اینچی آیفون SE رزولوشن 640 در 1136 را ارائه می دهد و این در حالی است که گوشی 4.7 اینچی آیفون 6 اس رزولوشن 750 در 1334 را ارائه می دهد. بنابراین پردازنده گرافیکی آیفون 6 اس نیاز به کار بیشتری دارد تا این میزان گرافیک را به نمایش بگذارد که این منجر به بیشتر شدن عملکرد کلی آیفون 6 اس نسبت به آیفون SE می شود.

همان طور که در تصویر می بینید گوشی های جی 5 ال جی، میزو پرو 6 و آنر وی 8 در رده های بعدی این لیست قرار دارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر