;
coinex

معرفی بلوتوث 5 با سرعت بسیار بالا و طیف پوشش وسیع تر 

بلوتوث 5 با سرعت بسیار بالا و طیف پوشش وسیع تری نسبت به نسل های قبلی، هفته ی آینده طی یک رویداد رسمی، معرفی خواهد شد.

بلوتوث 5 با سرعت بسیار بالا و طیف پوشش وسیع تری نسبت به نسل های قبلی، هفته ی آینده طی یک رویداد رسمی، معرفی خواهد شد.

بلوتوث 5، یکی از محبوب ترین استانداردهای بی سیم است که انتظار می رود بهبود قابل توجهی نسبت به نسخه های فعلی، داشته باشد چرا که با برد دامنه ی دو برابری و سرعت انتقال چهار برابری همراه شده و همه ی این ها توام با کاهش انرژی است.  این به این معنی است که کاربران این نسخه از بلوتوث کم انرژی، شاهد سرعت 1.3 مگابایت بر ثانیه و طیف پوشش وسیع 400 متری در دستگاه های بلوتوثی خود خواهند بود.

از آنجا که بیشتر دستگاه ها به سمت هوشمندی بیشتر پیش می روند، یک استاندارد جدید و بهبود یافته برای بلوتوث ارتباط را آسان تر می کند. بلوتوث 5 در عصر جدید خدمات مبتنی بر مکان، با پشتیبانی از اتصالات رادیویی دور برد، برای شبکه ی دستگاه های اینترنت اشیا بسیار مفید است.

اوایل این هفته اخبار معرفی بلوتوث 5 به نقل از مارک پاول، مدیر اجرایی گروه علاقه مند خاص بلوتوث (SIG)  در یک خبرنامه دیده شده است_ اعضای SIG عبارتند اینتل، مایکروسافت، نوکیا، اپل، و لنوو که تمرکز آنها بر پشتیبانی بهتر از برنامه های کاربردی اینترنت اشیا است_ پاول اعلام کرد که بلوتوث 5 ، تجسم نوع دیگری از تکنولوژی است که 16 ژوئن(27 خرداد) در رویداد مطبوعاتی رسمی در لندن معرفی می شود.

با تکنولوژی بلوتوث 5 ، پذیرش داده ها بیشتر خواهد شد و خدمات مبتنی بر مکان برای کاربران سراسر جهان استقرار و پایداری بیشتری خواهد یافت. این یکی از بزرگترین  و جالب ترین موضوعاتی است که در رویداد رسانه ای 16 ژوئن لندن، اطلاعات بیشتری در مورد آن دریافت خواهیم کرد.

همانطور که وعده داده شده است، بلوتوث 5 سرویس beacon ها را مفید تر خواهد ساخت. beaconها اساساً اجزای کمتر شناخته شده ای هستند که سیگنال هایی را پخش می کنند که می تواند توسط دستگاه های هوشمند جمع آوری شود.

تکنولوژی بلوتوث 5 می تواند در مکان های مختلف، مانند فروشگاه های خرده فروشی، استادیوم ها، گالری ها، موزه ها و بسیاری از مکان های دیگر، بکار رود تا به طور خودکار بخش های کوچکی از داده ها که شامل هر نوع اطلاعاتی هستند ارسال و به دستگاه های هوشمند نزدیک، منتقل شود.

آقای پاول می گوید، دلیل انتخاب نام بلوتوث 5 این است که مانند نسخه های قبلی، با عدد همراه باشد و به گونه ای ساده سازی شود تا کاربران متوجه ارتقاء تکنولوژی در آن باشند.

بلوتوث به دلیل راحتی استفاده، کم مصرف بودن و در دسترس بودن در همه جا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این استاندارد بی سیم به طور گسترده برای اتصال ردیاب های تناسب اندام و هندزفری به تلفن همراه و همچنین صفحه کلید و موس بی سیم به کامپیوتر، استفاده می شود. تا کنون نسخه های V1.0، V1.2، V2.0، V3.0+HS و نسخه ی V4.0  همراه با BLE _ بلوتوث کم انرژی_ وجود داشت و حال نوبت به معرفی نسل جدیدی از این انتقال بی سیم کوتاه برد، یعنی بلوتوث 5 رسیده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر