;
coinex

کمپانی سازنده کلش آف کلنز فروش رفت؛ خرید سوپرسل توسط تنسنت!

خرید سوپرسل توسط تنسنت ؛ بزرگ ترین کمپانی گیمینگ و شبکه اجتماعی چین، هولدینگ تنسنت (Tencent Holdings) و شرکای تجاری اش، قصد خرید اکثریت سهام کمپانی فنلاندی سازنده بازی کلش آف کلنز، سوپرسل را دارند.

بزرگ ترین کمپانی گیمینگ و شبکه اجتماعی چین، هولدینگ تنسنت (Tencent Holdings) و شرکای تجاری اش، قصد خرید اکثریت سهام کمپانی فنلاندی سازنده بازی کلش آف کلنز، سوپرسل را دارند.

گفته می شود که ارزش کمپانی سوپرسل (Supercell) پس از این معامله به رقم 10.2 میلیارد دلار خواهد رسید. کمپانی تنسنت سهام این شرکت بازی سازی را از گروه ژاپنی سافت بانک (SoftBank) که در سال 2013 بر روی سوپرسل سرمایه گذاری کرده، خریداری کرده است. تنسنت اعلام کرده است که قصد دارد در سه مرحله، 84.3 درصد از سهام سوپرسل را از طریق یک کنسرسیوم تصاحب نماید. سپس این کنسرسیوم به روی سرمایه گذاران دیگر گشوده خواهد شد و در نهایت این کمپانی علام کرد که قصد دارد 50 درصد از سهام و حق رای را برای خود نگه دارد.

سوپرسل، کمپانی معروف بازی سازی فنلاندی در سال 2010 فعالیت خودش را آغاز کرد و تا به امروز بازی های موبایلی محبوب و معروفی از جمله بازی های کلش آف کلنز (Clash of Clans)، هی دی (Hay Day)، بوم بیچ (Boom Beach) و کلش رویال (Clash Royal) را خلق کرده است.

.

مرحله بعدی چه خواهد بود؟

تنسنت در رابطه با مباحث مدیریتی این کمپانی بازی سازی اظهار داشت که مدیریت فعلی سوپرسل همچنان به استقلال عملیاتی خود ادامه داده و این شرکت همچنان در فنلاند استقرار خواهد داشت.

مارتین لاو، مدیرعامل تنسنت افزود: “تنسنت خود را وقف ساخت همکاری های استراتژیک بلند مدت با شرکت های پیشرو در زمینه بازی کرده است. ما خوشحالیم که سوپرسل به شبکه جهانی همکاران بازی ما پیوسته است. آن ها استقلال خود را حفظ کرده و نقاط قوت خود را افزایش خواهند داد، بنابراین حتی تجربه گیمینگ هیجان انگیزتری برای تمامی گیمرهای جهان به ارمغان می آورند.”

سافت بانک در سال 2013 توانست با پرداخت 1.5 میلیارد دلار، 51 درصد از سهام این کمپانی بازی سازی پلتفرم موبایل سوپرسل را از آن خود کند. ماسایوشی سان، رئیس و مدیر ارشد اجرایی گروه سافت بانک در این خصوص اظهار داشت: “در مدت زمانی که از سرمایه گذاری ما می گذرد، سوپرسل به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت خود ادامه داد و فرهنگ منحصر به فردِ تیم های مستقل آن، خودشان را مکررا اثبات کرده اند.”

در حال حاضر انتظار می رود که این معامله اواخر امسال نهایی شده و این موضوع به تصویب قانونی برسد.

اگر شما نیز از طرفداران پر و پا قرص بازی های کمپانی سوپرسل مثل کلش آف کلنز و کلش رویال هستید، نظر خود در رابطه با این معامله را با ما به اشتراک بگذارید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: bbc


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر