;
coinex

مزایای هواپیماهای الکتریکی ناسا در چیست؟

سفر کردن با هواپیماهای الکتریکی ناسا بسیار متفاوت و راحت تر خواهد بود.

سفر کردن با هواپیماهای الکتریکی ناسا بسیار متفاوت و راحت تر خواهد بود.

برای سفر کردن با هواپیماهای الکتریکی آماده شوید؛ این احتمال وجود دارد که جت های احتراقی کنار گذاشته شوند.

ناسا در حال حاضر بر روی هواپیمای کوچک و تمام الکتریکی ایکس-57 (X-57) کار می کند که بخشی از پروژه ی هواپیما ایکس یا X-Plane به شمار می رود. این پروژه بخشی از برنامه ی ده ساله ی ناسا است که در حال حاضر برای ساخت و توسعه ی هواپیماهای هیبرید با سوخت سبز که سریع تر هستند، تلاش می کند. این هواپیماهای الکتریکی برای استفاده ی همگانی طراحی می شوند.

ناسا امیدوار است که مزایای هواپیماهای الکتریکی بتواند از طریق پروژه ی ایکس-57 اجرا و محقق شوند. برای اطلاع از این 5 مزیت با تکرا همراه شوید.

.

بهره وری هواپیماهای الکتریکی ، 5 برابر بیشتر از جت های احتراقی است

بهره وری هواپیماهای الکتریکی ، 5 برابر بیشتر از جت های احتراقی است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بال های ایکس-57، بلند و باریک هستند و در هر کدام از آنها، 6 موتور الکتریکی قرار گرفته است. تعبیه ی موتورهای الکتریکی در لبه ی هدایتی و اصلی باعث کاهش کشش مقاومتی شده و بهره وری هواپیما را افزایش می دهد. شان کلارک، محقق مدیر ناسا در پروژه ی ایکس-57 به خبر نگار تک اینسایدر گفت: ” با موتورهای الکتریکی شرایطی فراهم می شود که بتوان هواپیماهای مسافربری را دوباره طراحی کرد. ایده ی اصلی این است که موتورها با گردباد نوک بال ها تعامل ندارند؛ در این صورت، پشت بال ها به طریقی شکل می گیرد که ما بتوانیم بخشی از انرژی را بازگردانیم. در حالت معمول، انرژی در گردباد ایجاد شده از بین رفته و در نهایت باعث کشش هواپیما می شود.”

.

هزینه ی عملکرد و اجرای آنها در مجموع، 30 درصد کمتر از جت های فعلی است.

هزینه ی عملکرد و اجرای آنها در مجموع، 30 درصد کمتر از جت های فعلی است..

بیشترین هزینه ای که برای هواپیماهای مسافربری صرف می شود مربوط به تامین سوخت آنهاست. با هواپیماهای الکتریکی این مشکل از میان برداشته شده است. کلارک در این باره می گوید: “سوخت تقریبا نیمی از هزینه ی راه اندازی هواپیماهای مسافربری را به خود اختصاص می دهد. اگر شما انرژی مورد نیاز را به اندازه ی 5 برابر کاهش دهید، این به تنهایی نیمی از هزینه ی هواپیما خواهد بود.”

.

هواپیماهای الکتریکی سواری بهتری را به اجرا می گذارند

هواپیماهای الکتریکی سواری بهتری را به اجرا می گذارند.

خلاصی از موتورهای احتراقی به این معنی است که از سر و صدای هواپیماهای معمولی  نیز خلاصی می یابیم. تام ریگنی، مدیر برنامه ریزی پروژه ی ایکس-57 در ناسا به خبرنگار تک اینسایدر گفت: “این هواپیماها در مقایسه با سایر وسایل نقلیه ی هوایی که از موتورهای سوختی رایج استفاده می کنند، صدای کمتری دارند.”

.

هواپیماهای الکتریکی سریع تر هستند

هواپیماهای الکتریکی سریع تر هستند.

به گفته ی کلارک، گشت و گذار با هواپیماهای ایکس-57 با سرعت 175 مایل بر ساعت (281 کیلومتر بر ساعت) انجام می شود. توانایی بالای این هواپیماها در شکاف دادن بافت هوا به بال های باریک آنها مربوط می شود که در نهایت به “عملکرد فوق العاده در پرواز کروز” منجر می شود. اما نکته ی منفی درباره ی بال های باریک، سخت بودن روند فرود آنهاست. شان کلارک می گوید: “اگر بال هایی را دراختیار داشته باشید که در سرعت بالا عملکرد خوبی داشته باشند، بنابراین بلند شدن و فرود آنها نیز با سرعت زیاد انجام خواهد شد. بنابر قانون اداره ی فدرال هوانوردی، بلند شدن و فرود هواپیما باید با کمترین سرعت ممکن انجام شود.”

.

و در آخر اینکه، هواپیماهای الکتریکی با محیط سازگارترند

و در آخر اینکه، هواپیماهای الکتریکی با محیط سازگارترند.

ریگنی می گوید: “پیشبرد هواپیماهای الکتریکی برای ناسا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با اهداف این آژانس سازگار است. یکی از این اهداف، کاهش کربن موجود در اتمسفر است. هواپیماهای الکتریکی هیچگونه کربن گلخانه ای تولید نمی کنند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر