;
coinex

افزایش سطح آب اقیانوس ها 5 جزیره را بلعیده است

افزایش سطح آب اقیانوس ها تا به حال 5 جزیره ی اقیانوس آرام جنوبی را در خود فرو داده است.

افزایش سطح آب اقیانوس ها تا به حال 5 جزیره ی اقیانوس آرام جنوبی را در خود فرو داده است.

5 جزیره ی غیر مسکونی که در فاصله ی هزار مایلی از شمال استرالیا واقع شده بود، قربانی اثرات گرمایش کره ی زمین شده و به طور کل به زیر آب فرو رفته است. نتایج این مطالعات که در ژورنال Environmental Research Letters به چاپ رسیده، نکات قابل توجهی را درباره ی خطرات افزایش سطح آب اقیانوس ها گوشزد می کند.

دانشمندانی که محققان اصلی این مطالعات هستند معتقدند: “این اولین چیزی است که تمام زنگ خطرهای مربوط به اقیانوس آرام و مردم خط ساحلی آن را که تحت تاثیر گرمایش زمین هستند، تایید می کند.”

سایمون آلبرت، یکی از محققان این مطالعات برای روزنامه ی گاردین توضیح داد که افزایش سطح آب اقیانوس ها، از یک مجموعه ی پیچیده از نیروها ناشی می شود که از جمله ی آنها می توان به افزایش وزش بادها اشاره کرد. “بخشی از نیروی وزش بادها را می توان به عنوان یک چرخه ی طبیعی در نظر گرفت اما شدتی که اخیرا ایجاد شده به پدیده ی گرم شدن اتمسفر مربوط می شود. جنبه ی کلیدی آن که مورد توجه من قرار گرفته، این است که مشاهدات انجام شده از Solomons هشداری به پیامدهای تغییرات آب و هوای زمین و محدوده ی فاکتورهای موثر در آن است.”

دانشمندان از تصاویر هوایی و ماهواره ای سال های 1947 تا 2014 برای تشخیص پنج جزیره ی غیر مسکونی صخره ای با پوشش گیاهی واقع در Solomons و 6 جزیره ی دیگر که احتمالا با همین سرگذشت روبرو خواهند شد، استفاده کرده اند. در این مطالعات آمده است که: “تا به حال، پس رفت خط ساحلی در دو قسمت، باعث ویرانی دو دهکده شده که حداقل از سال 1935 مسکونی بوده و ساکنان را ناگزیر به ترک محل زندگیشان کرده است.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر