;
coinex

ردیابی دست، آینده ورودیِ کامپیوترهای شخصی است

به اعتقاد مایکروسافت، ردیابی دست، آینده ورودیِ کامپیوترهای شخصی است

مایکروسافت قصد دارد برای افزایش سرعت رابط کاربری ها در آینده از کیبورد و ماوس فراتر رود. در حالی که این سازنده ی نرم افزار مدتی ست که بر روی تشخیص صدا و حالات واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده است، بخش تحقیقاتی این کمپانی در حوزه ی ردیابی دست به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. محققان در حال کار بر روی نرم افزاری هستند که این امکان را می دهد که محیط های مجازی توانایی ردیابی و تشخیص دقیق حرکت دست را داشته باشند. این پیشرفت می تواند برای هدست های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه توانایی کنترل دقیق تر اشیاء مجازی بر روی یک صفحه نمایش را فراهم کند.

مایکروسافت روند کار خود را در دو کنفرانس تحقیقاتی دانشگاهی در این تابستان ارائه می دهد و در این کنفرانس ها بررسی دقیقتری از آینده ی مجازی ارائه می دهد. این کمپانی بر روی بهبود دقت و صحت ردیابی دست و در عین حال بر روی کاهش میزان توان مورد نیاز برای پردازش حرکات پیچیده متمرکز شده است.

Jamie Shotton، محقق اصلی چشم انداز کامپیوتری در آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت در بریتانیا می گوید: “ما در حال رسیدن به درجه ای از دقت هستیم که این احساس به کاربر منتقل می شود که دست آواتار او مانند دست واقعی اوست. این موضوع سالهاست که در حال بررسی ست، اما من فکر می کنم که هم اکنون زمان آن فرارسیده که بخواهیم این را در واقعیت و به صورت قابل استفاده ببینیم و به دنبال گسترش آن باشیم.”

مایکروسافت در همین هفته دو ویدئو منتشر می کند که در آن پیشرفت های ردیابی دست را نشان می دهد. در این ویدئوها نمونه هایی را نشان می دهد که کاربر می تواند با دکمه ها، صفحه کلیدهای مجازی و اسلایدرها با دقت بیشتری در تعامل باشد. مایکروسافت مدعی ست که کسانی که این پژوهش را تجربه کرده اند از “احساس واقعی مالکیت دست مجازی خود” خبر داده اند.  تصور کاربرد این نوع پژوهش کار ساده ای ست و انتظار می رود برای ایجاد ابزارهای مجازی و یا کنترل تعاملات مختلف در بازی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

در حالیکه مایکروسافت در حوزه ی رویکرد واقعیت افزوده برای هولولنز سرمایه گذاری سنگینی می کند، همیشه به افزودن تشخیص حرکات دست بر روی نرم افزار ویندوزی خود اشاره کرده است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ با کمک یک دوربین کینکت (Kinect) از یک ویندوز پیمایشی با استفاده از حرکات روی هوا خبر داد. این پروژه به نظر می رسد که وارد مراحل پیشرفته ای تحت عنوان “پروژه پراگ (Project Prague)” شده است. هدف این پروژه این است که توسعه دهندگان این امکان را داشته باشند که حرکاتی سفارشی برای اپلیکیشن ها ایجاد کنند. با وجود اینکه اندازه ی دوربین های سه بعدی کاهش چشمگیری داشته اما پروژه پراگ به لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی گسترده ای نیاز دارد تا این دوربین های جدید کینکت مانند را برای کار کردن مبتنی بر حرکات اتخاذ نماید.

ردیابی دست و حرکات دستی پروژه های حال حاضر مایکروسافت هستند اما این بدان معنی نیست که این پروژه ها در آینده عملی نمی شوند. در واقع در اغلب موارد پروژه های تحقیقاتی مایکروسافت دقیقا همان چیزی ست که این شرکت می خواهد در طول چند سال آینده به مشتریان عرضه کند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت بزرگ تکنولوژی چه چیزی را به ارمغان می آورد.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر