;
coinex

حساب Quora ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل هک شد

https _blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_127745_Sundar_Pichai

اخیرا گروهی از هکرها توانستند به حساب Quora مدیرعامل گوگل راه یابند؛ آنها از این طریق به حساب توییتر او نیز دسترسی داشته و به جای او پست گذاشتند.

“ما فقط داریم امنیت شما را می سنجیم”؛ این توییتی بود که هکر ها به جای ساندار پیچای منتشر کرده و در آن به پستی که در حساب Quora گذاشته اند، اشاره کردند. این دو حساب به حالت عادی خود بازگردانده شدند اما وبسایت The Next Web موفق شد از این پست ها اسکرین شات بگیرد.

"ما فقط داریم امنیت شما را می سنجیم"؛ این توییتی بود که هکر ها به جای ساندار پیچای منتشر کرده و در آن به پستی که در حساب Quara گذاشته اند، اشاره کردند. این دو حساب به حالت عادی خود بازگردانده شدند اما وبسایت The Next Web موفق شد از این پست ها اسکرین شات بگیرد..

Quora از دسته وبسایت های پرسش و پاسخ است و از سال 2010 کار خود را آغاز کرده است. به گفته ی آدام دی آنگلو، یکی از بنیانگذاران این وبسات، تعداد بازدید کنندگان ماهانه ی آن از مارچ 2016، 100 میلیون نفر بوده اند.

به نظر می رسد که گروه هکرهای OurMine، همان گروهی باشند که اخیرا به حساب های توییتر و پینترست مارک زاکربرگ راه یافتند. آنها از طریق اعتبارنامه ی زاکربرگ که در پسوردهای دور ریخته ی اخیر لینکدین پیدا شد، وارد حساب او شدند؛ این در حالیست هکر ها برای ورود به حساب Quora مدیر عامل گوگل ، از روش دیگری استفاده کردند. در جوابی که یکی از هکر ها به وبسایت The Next Web داده، به نظر می رسد که از آسیب پذیری پلت فرم وبسیات Quora استفاده کرده اند. مشکل نامبرده در وبسایت هنوز برطرف نشده است. خبرنگاران وبسیات خبری Mashable در راستای این ادعا با مسئولان وبسیات تماس گرفتند اما پاسخی از طرف آنها داده نشد. پیشنهاد می کنیم که اگر از کاربران این وبسایت هستید، محض احتیاط، رمز عبور خود را تغییر داده و ارتباط آن با حساب های دیگرتان مثل توییتر و فیس بوک را قطع کنید.

گروه OurMine، وبسایت خود را دارند و خودشان را با عنوان یک شرکت امنیتی معرفی می کنند. بنا بر ادعای آنها، هیچ رمز عبوری تا به حال تغییر نکرده و تنها امنیت حساب افراد مورد آزمایش قرار گرفته است. مشخص نیست که آنها از چه روش هایی استفاده می کنند؛ با اینحال توانستند به برخی از حساب های اجتماعی افراد از جمله حساب توییتر ایوان ویلیامز (یکی از بنیانگذاران توییتر) و دو نفر از افراد اهل موسیقی دسترسی داشته باشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر