;
coinex

ساخت دوربین میکروسکوپی که به بدن تزریق می شود

این دوربین میکروسکوپی از تشخیص بیماری ها گرفته تا ربات های کوچک خودران، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دوربین میکروسکوپی از تشخیص بیماری ها گرفته تا ربات های کوچک خودران، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حتما تا به حال دوربین های بسیار کوچک زیادی را دیده اید، اما مطمئنا هیچ کدام از آنها شبیه این دوربین میکروسکوپی نبوده اند. دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت، نوعی دوربین سه لنزی را از طریق چاپ سه بعدی ایجاد کرده اند که اندازه ی آن، 100 میکرومتر (0.004 اینچ) است. کوچکی این دوربین به اندازه ایست که می توان آن را از طریق سرنگ به بدن تزریق کرد. این دوربین میکروسکوپی برای مصارف پزشکی مانند آندوسکوپی و شرایط دیگری که باید بدن بیمار را مشاهده کرد، بسیار کارامد خواهد بود. دوربین میکروسکوپی مذکور در حال حاضر باید به یک فیبر اپتیکال متصل شود اما می تواند روی اجزایی که نزدیک به 0.12 اینچ هستند، فوکوس کند. حتی می توان برای دستیابی به اهداف مختلف و یا تناسب با اشکال بخصوص، اجزایی با اشکال هندسی غیر متعارف مثل حلقه یا مثلث را نیز با آنها پرینت گرفت.

لازم به ذکر است که تا زمان مصرفی شدن این دوربین میکروسکوپی ، مدت زیادی باقی مانده است؛ اما اندازه ی بسیار کوچک آن باعث می شود که مصارف آن به عرصه ی پزشکی محدود نشود. محققان، ربات های فوق العاده ریزی را در نظر دارند که می توانند جهان اطراف خود را تجسم کنند. این دوربین ها حتی در ماشین های خودران نیز استفاده خواهند شد. علاوه بر اینها، گوشی های هوشمندی را در نظر بگیرید که به دوربین های 360 درجه ای مجهز شده اند بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند. جالب تر و مهم تر از همه اینکه، روند ساخت این دوربین ها مشکل نیست. تیم محققان دانشگاه اشتوتگارت توانستند دوربین های خود را در مدت زمان کوتاهی طراحی کرده و آنها را آزمایش کنند.

با تمام این اوصاف باید گفت که دوربین میکروسکوپی نگرانی های امنیتی را افزایش می دهد؛ این احتمال وجود دارد که برخی از افراد قصد سوءاستفاده از این تکنولوژی را داشته باشند؛ با اینحال اگر بخواهیم به نیمه ی پر لیوان نگاه کنیم، این دوربین میکروسکوپی به جهانی اشاره می کند که “اندازه” نمی تواند به مانعی برای دستگاه های هوشمند تبدیل شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر