;
coinex

ماشین خودران گوگل علامت های دوچرخه سواران را تشخیص می دهد

ماشین خودران گوگل می تواند علامت هایی که دوچرخه سواران با دست خود به رانندگان می دهند را تشخیص دهد.

ماشین خودران گوگل می تواند علامت هایی که دوچرخه سواران با دست خود به رانندگان می دهند را تشخیص دهد.

کمپانی گوگل در حال تلاش است تا توانایی های پلت فرم ماشین خودران خود را افزایش دهد؛ و بنا بر آخرین اخبار گوگل، این کمپانی در حال برداشتن گام های بلندی است تا جاده های امن را با دوچرخه سواران نیز به اشتراک بگذارد. یکی از کارهایی که افراد این کمپانی در Mountain view در حال اجرای آن هستند، استفاده از سنسورهایی است که قصد و هدف دوچرخه سواران را تفسیر و ارزیابی می کند.

به گزارش این کمپانی: “سنسورهای ما می توانند علامت هایی که دوچرخه سواران با دست خود می دهند تا هدف خود برای گردش های مختلف را به رانندگان نشان دهند، تشخیص دهد. دوچرخه سواران اغلب قبل از دور زدن و چرخش های ناگهانی، با دست خود علامت می دهند، و نرم افزار های ما به شکلی طراحی شده تا علامت های قبلی راننده ها را به خاطر بسپارد، بنابراین می تواند دور زدن دوچرخه سوار را پیش بینی کند.”

یادگیری ماشین در این روند موثر است؛ با استفاده از این تکنولوژی، از حضور و وجود دوچرخه سواران و موتور سواران اطمینان حاصل می شود و این وسیله ی نقلیه ی خودران را از راه ترافیک وسایل نقلیه ی دو چرخ دور نگه می دارد. در ادامه این گزارش آمده است که نرم افزار ماشین خودران گوگل تا حدی پیشرفته خواهد شد که دوچرخه سوارن را در تاریکی تشخیص داده و از برخورد با آنها اجتناب کند.

با توجه به اینکه دوچرخه سواری نسبت به گذشته رواج بیشتری یافته، تشخیص این شرایط نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر