;
coinex

ایراتک/ کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان، پرتاب دو ماهواره و … (22 تیر 95)

ایراتک/ کنفرانس بین المللی بازاریابی در صنایع دانش بنیان، پرتاب دو ماهواره و ... (22 تیر 95)

مهم ترین اخبار علم و فناوری ایران را با ایراتک دنبال کنید. در ایراتک امروز خواهید خواند:

• در کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان چه گذشت؟

• پرتاب دو ماهواره تا پایان امسال

• اتحادیه موتور هوایی ایران تشکیل می‌شود

• ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانوپزشکی در کشور

.

در کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان چه گذشت؟

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکت‌های دانش‌بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران برگزار شد.

کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان با هدف انتقال دانش روز بازاریابی به شرکتهای دانش‌بنیان و ترویج ضرورت مطالعات بازار با حمایت معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و با همکاری انجمن تحقیقات بازار اروپا، توسط انجمن تحقیقات بازاریابی ایران برگزار شد.

علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اهداف بلندمدت معاونت علمی و فناوری در حمایت از توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان، به برنامه‌های دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی و ایجاد کریدور صادرات دانش بنیان و حمایت از ایجاد واسطه‌های تجاری صادراتی برای محصولات دانش بنیان اشاره کرد.

وی افزود: ارائه کمکهای بلاعوض از طریق کریدور صادرات در قالب 13 دستورالعمل حمایتی برای توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای جهانی یکی از برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری است.

به گفته بیرنگ، این کمکها حوزه‌هایی مانند تهیه اقلام تبلیغاتی، اصلاح و ارتقای وبسایت شرکتها، حمایت از حضور در سایتهای فروش B2B، حمایت از شرکتها برای اخذ استانداردهای کیفی بین‌المللی جهت محصولات، حمایت از طراحی ساخت مهندسی محصولات، حمایت از حضور شرکتها و هیاتهای تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی، حمایت از تهیه گزارشهای مطالعه بازار خارجی و پرداخت کمک هزینه جذب نیروی تخصصی بازرگانی، مواردی از حمایتهای معاونت علمی در جهت توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از ایجاد 5 پایگاه‌ صادراتی در سایر کشورها با هدف صادرات کالاهای ایرانی و ارائه انواع خدمات مشاوره اعم از حقوقی، مالی و بازرگانی به شرکتهای متقاضی صادرات، گفت: حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تخصصی کالاهای دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌هایی است که در معاونت علمی بطور جدی پیگیری می‌شود تا از طریق تجمیع محصولات دانش‌بنیان یک حوزه و در قالب یک برند واحد به بازارهای صادراتی عرضه شوند.

معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار کرد: در این راستا تاکنون بیش از 6 شرکت مدیریت صادرات در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پیشرفته الکترونیک، ابزار دقیق و تجهیزات اپتیک و فتونیک، داروهای گیاهی و تجهیزات مرتبط با صنایع هوایی و فضایی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه، حسن افتخاریان، رییس انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و دبیر کنفرانس به ضرورت تحقیقات بازار در دنیای امروزی برای کسب سهم از بازارهای بین‌المللی بصورت هدفمند و از طرفی عدم آشنایی و تقاضای شرکتهای ایرانی جهت بهره‌مند شدن از خدمات شرکتهای تخصصی مطالعات بازار ایرانی اشاره کرد.

وی افزود: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعات بازار و آشنایی بیشتر شرکتهای دانش‌بنیان ایرانی با فعالیتهای شبکه بین‌المللی تحقیقات بازار جهت کسب اطلاع از بازار سایر کشورها، از اقداماتی است که در دستور کار انجمن تحقیقات بازاریابی ایران قرار دارد.

در این همایش، امیر البدوی، استاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد اکوسیستم نوآوری و اهمیت تحقیقات بازار برای شرکتهای نوپا، سابین گرمن، مشاور ارشد بازاریابی و مدیریت برند شرکت Innate Motion در مورد خلق ارزش برای مشتری با همکاری مشتری، میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا در مورد پر کردن خلاءهای موجود در بازار با بکارگیری دانش مهندسی، حیدرزاده دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در مورد تحقیقات کیفی در بازاریابی و روش‌های فرافکنی، کارین دوچن، مدیر ارتباط مشتریان شرکت Kantar در خصوص نوآوری و خلق ارزش برند و الکساندر رپتز، مشاور ارشد و مسؤول تطبیق شرکت venionaire capital در خصوص راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی سخنرانی کردند.

این کنفرانس با حضور بیش از 250 نفر از کارشناسان و مدیران شرکتهای دانش‌بنیان برگزار شد و با برگزاری دو پنل تخصصی تحقیقات میدانی در ایران و مدل‌های کسب و کار و شبکه‌های جهانی و نیز آشنایی و شبکه‌سازی شرکت کنندگان در همایش و نیز پنل پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.

.

پرتاب دو ماهواره تا پایان امسال

رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب دو ماهواره تا پایان امسال خبر داد و گفت: ماهواره‌های «دوستی»، «امیرکبیر» و «ناهید 1» در مرحله پرتاب قرار دارند.

دکتر محسن بهرامی در نشست خبری صبح امروز که در محل سازمان فضایی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های سازمان فضایی ایران در سال جاری اظهار کرد: بر اساس انعقاد قراردادی تا پایان امسال پرتاب حداقل یک تا دو ماهواره را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

بهرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ماهواره «دوستی» دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره «ناهید 1» و ماهواره «آت‌ست» دانشگاه امیرکبیر آماده پرتاب است و برای پرتاب‌های امسال رقابت سه‌گانه میان این سه ماهواره وجود دارد.

به گفته وی، هر کدام از این ماهواره‌ها که زودتر آماده شود، در اولویت اول پرتاب قرار می‌گیرد.

رییس سازمان فضایی ایران همچنین از آماده شدن ماهواره «ناهید 2» خبر داد و یادآور شد: قرارداد ساخت این ماهواره تا یک ماه آینده با پژوهشگاه هوا فضا منعقد می‌شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: ماهواره «آت‌ست» دانشگاه امیرکبیر مخابراتی و ماهواره «دوستی» از جمله ماهواره‌های سنجشی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ماهواره «پارس» نیز در دست ساخت است که از نوع ماهواره‌های سنجشی به شمار می‌رود.

به گفته رییس سازمان فضایی اولویت این سازمان متمرکز بر پرتاب‌گرهای داخلی است.

.

همکاری سازمان فضایی با مجامع بین‌المللی

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به همکاری این سازمان با سازمان همکاری‌های آسیا و اقیانوسیه گفت: ایران عضو این سازمان است و همکاری بسیاری با این سازمان دارد.

وی ادامه داد: سازمان اپسکو در کشورهای پرو و پاکستان تلسکوپ‌هایی نصب کرده است و با مذاکرات صورت گرفته نیز  قرار است تلسکوپ این سازمان نیز در سازمان فضایی ایران در ماهدشت نصب شود.

به گفته وی، این ماهواره در اواخر شهریور و مهر ماه به ایران می‌رسد و نماینده این سازمان نیز در ایران حضور خواهد داشت.

بهرامی برپایی یک همایش را از دیگر برنامه‌های همکاری سازمان فضایی با اپسکو نام برد و ادامه داد: با همکاری کمیته فضای ماوراء جو سازمان ملل که ایران نیز عضو آن است، همایشی در زمینه ریزگردها و خشکسالی در اکتبر 2016 برگزار می‌شود.

.

ماهواره مصباح

رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر این که مذاکره برای بازگرداندن ماهواره مصباح به ایران در حال انجام است، افزود: این مذاکرات در حال پیشرفت است، ضمن آن که این مساله هم قابل حل خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه ماهواره مصباح به دلیل اعمال تحریم‌ها مغفول مانده است، اظهار کرد: ولی این ماهواره در محل مناسبی نگهداری می‌شود، البته از نظر ما این ماهواره قابل پرتاب است.

وی یادآور شد: برآورد هزینه پرتاب این ماهواره نیز نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

.

پروژه اعزام فضانورد 

رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر این که تعریف پروژه اعزام انسان به فضا از جمله طرح‌های مطرح شده از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: این در حالی است که شورای عالی فضایی مسؤول اجرای این طرح است و تعریف این پروژه از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نوعی مداخله در فعالیت دستگاه‌های دیگر است.

بهرامی در عین حال خاطرنشان کرد: این طرح در سازمان فضایی متوقف نشده است و آن را در برنامه ده ساله این سازمان نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: این طرح در شورای عالی فضایی قرار دارد.

.

اتحادیه موتور هوایی ایران تشکیل می‌شود

رییس کمیته موتور ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تشکیل اتحادیه موتور هوایی ایران در کشور خبر داد.

حسین پورفرزانه با اعلام این خبر گفت: پیش‌نویس سند تشکیل اتحادیه موتور هوایی ایران (Iranian United Engine Corporation) تدوین شده است.

وی افزود: تدوین پیش‌نویس سند تشکیل اتحادیه موتور هوایی ایران مهم‌ترین دستاورد کمیته موتور ستاد هوایی است.

به گفته پورفرزانه، این سند با هدف ساماندهی شرکتهای دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی فعال در حوزه طراحی، ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز موتورهای هوایی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های IUEC، تدوین نقشه تراز فناوری صنعت موتور هوایی در سطح کشور است.

.

ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانوپزشکی در کشور

دومین همایش نانوپزشکی ایران به همت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ۶ تا ۸ مهرماه در محل این دانشکده برگزار می‌شود.

درمان و پیشگیری بیماری‌ها از قابلیت‌های خوب فناوری‌نانو به شمار می‌رود. این فناوری با استفاده از نانوابزارها و نانوساختارهای مهندسی‌شده، اعمال ساخت، کنترل، دیدن و ترمیم سیستم زیستی انسان در مقیاس مولکولی را انجام می‌دهد. ابزارهای بسیار ابتدایی نانوپزشکی می‌توانند برای شناسایی بیماری‌ و توزیع دارو و همچنین توزیع هورمون در بیماری‌های مزمن و نقص‌های سیستم بدن به کار روند. همچنین ابزارهای بسیار پیشرفته‌تر، نیز به عنوان جراحان کوچک داخل بدن عمل می‌کنند.

دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه نانوپزشکی در کشور و تبادل اطلاعات و انجام پژوهش‌ها و اقدامات کاربردی‌تر در این حوزه اقدام به برگزاری دومین همایش نانوپزشکی ایران کرده است.

این همایش فرصتی برای مبادله یافته‌های پژوهشی و دیدگاه‌های اندیشمندان‌، صاحبنظران‌، پژوهشگران‌، اساتید و دانشجویان حوزه فناوری نانو با سایر اندیشمندان‌، در ارتقای فردی و تعالی قلمرو نانو پزشکی در کشور خواهد بود.

محورهای درنظر گرفته شده برای این همایش شامل نانوتکنولوژی دارویی، سیستم‌های تحویل دارویی نوین، نانوبیومتریال، تشخیص نانو، مهندسی بافت، فارماکولوژی نانو، سم‌شناسی نانو، نانوسنسورها، نانوساختارها، مهندسی نانو OMED و تجاری‌سازی محصولات نانو است.

آخرین مهلت ارسال مقالات جهت ارائه در این همایش دو روزه ۱۵مردادماه اعلام شده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی http://www.inmc2016.ir/Pages/Default.aspx مراجعه کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: isna


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر