;
coinex

سیستم اتوپایلوت تسلا در حادثه ی دیگری مقصر شناخته شد

سیستم اتوپایلوت تسلا در حادثه ی دیگری مقصر شناخته شد

ماشین دیگری که تحت کنترل سیستم اتوپایلوت تسلا قرار داشت، دچار سانحه شد؛ این سومین حادثه در دو هفته ی گذشته است که به قابلیت خودران ماشین های تسلا مربوط می شود.

به گزارش Detroit Free Press، در این حادثه که روز یکشنبه ی گذشته اتفاق افتاد، یک تسلا مدل ایکس در نزدیکی شهر کوچک وایت هال، مونتانا دچار سانحه شد که خوشبختانه راننده و سرنشینان آن آسیبی ندیده اند.

سیستم اتوپابلوت تسلا در واقع نام قابلیت خودران این کمپانی است که در ماشین های تسلا مدل اس و SUV تسلا مدل ایکس تعبیه شده است. در این سیستم، از دوربین و رادارهای مختلف استفاده می شود و ماشین را به صورت اتوماتیک در لاین مورد نظر حفظ می کند تا با ترافیک روبرو، همگام باشد. علاوه بر این، قابلیت تغییر لاین نیز در سیستم اتوپایلوت تسلا تعبیه شده و تنها زمانی فعال می شود که راننده، راهنمای لاین مورد نظر را روشن کند.

یکی از اعضای فوروم کلاب تسلا موتورز که خود را از دوستان راننده ی خودروی آسیب دیده معرفی کرده، مدعی شده که ماشین تسلا موفق به تشخیص یک مانع در جاده نبوده است. این دوست که با نام کاربری Eresan شناخته می شود همچنین اضافه کرد: ” سیستم اتوپایلوت تسلا نتوانست تکه چوبی که در جاده افتاده بود را تشخیص دهد، ماشین با 20 تکه چوب برخورد کرد و لاستیک جلو سمت سرنشین، کاملا از ماشین جدا شد. محدوده ی سرعت، 55 بود اما او در حالت اتوپایلوت و با سرعت 60 مایل رانندگی می کرد. ماشین او کاملا نابود شد.”

تسلا موتورز به سرعت نسبت به این خبر واکنش نشان نداد. این حادثه، کمتر از دو هفته بعد از انتشار خبر حادثه ی مرگ آور تسلا مدل اس در ماه می، اتفاق افتاده است. جاشوا براون 40 ساله که یکی از هواداران تسلا موتورز بود، در تصادف تسلا مدل اس جان خود را از دست داد. اختلال سیستم اتوپایلوت تسلا مدل اس باعث شد که ماشین نتواند یک تریلی سفید رنگ را تشخیص دهد و این حادثه منجر به مرگ جاشوا شد. اوایل این ماه نیز، یک خودروی تسلا مدل ایکس در پنسیلوانیا با گاردریل برخورد کرد و سپس واژگون شد؛ خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

تسلا موتورز در دوشنبه ی گذشته خبرهای بدی دریافت کرده است؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده موضوعی را مورد بررسی قرار داده که در آن، عدم اطلاع رسانی تسلا به سرمایه گذاران درباره ی حادثه ی مرگ آور، سوال برانگیز بوده است. به گزارش وال استریت ژورنال، تسلا موتور در روز 16 می از این حادثه باخبر شده بود اما تا زمان فروش سهم 2 میلیاردی در 18 و 19 می، این خبر را به اطلاع سرمایه گذاران نرسانده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر